Jobbsafari är en del avschibsted logo

Wanås Konst söker entré- och shopansvarig

Wanås Konst söker entré- och shopansvarig

Wanås Konst · Östra Göinge · Ansök senast 15 maj (16 dagar kvar)

Deltid · Tillsvidareanställning

Ansök via mejl

Wanås Konst söker en försäljnings- och serviceinriktad entré- och shopansvarig med start så snart som möjligt. Obs – ansökningar som inte innehåller CV och ett personligt brev kommer inte att behandlas.

Arbetet förutsätter att du har erfarenhet av kassaarbete och att du är van vid att följa upp ung personal. Arbetet förutsätter ett intresse för konst och kultur och dess värde för samhället. Du behöver inte vara kunnig inom samtidskonst, men det förväntas att du är kunskapssökande och gör det lilla extra för att lära dig och kunna kommunicera till gästerna. Samtidskonsten är alltid i centrum för allt vi gör!

Wanås Konst är en erkänd konstdestination som årligen besöks av 75 000 lokala, svenska och internationella turister som kommer för att uppleva den unika kombinationen av vacker natur, internationella samtidskonstutställningar och permanenta samlingen i skulpturparken, kreativa verkstäder och café. De flesta gästerna betalar sin entré i någon av våra kassor, och största delen besöker oss mellan april - september.

Som ansvarig för entré och shop har du ansvar för att leda en del av organisationen som är ”ansiktet utåt ” och för att vidareutveckla den besöksupplevelse som Wanås Konst är känd för. Säsongsteamet som arbetar i entrén och shopen är oftast den första och viktigaste kontakten gästen har med Wanås Konst. Bemötandet från personal och nivån av service kan göra all skillnad för gästens upplevelse. Rollen är därför central och du måste vara mycket service- och säljinriktad, ansvarstagande och energisk och kunna motivera ditt team.

Samtidigt ska du få teamet i entrén och shopen att fungera fint tillsammans i schema, på plats och mot gäst. Entré och shop ligger i samma byggnad som Wanås Konst Café och pedagogiska verksamhet som bägge har egen ansvarig och personalgrupp och jobbet kräver smidigt och bra samarbete med bägge.

Arbetet omfattar personalplanering och schemaläggning, ledning av entrépersonal och fördelning av uppgifter dem emellan, samt och följa upp det löpande arbetet med delbudget, besöksinformation, skyltning, kassahantering, entrébiljetts- och shopförsäljning inklusive leverantörskontakter, beställningar och lagerhantering.

Du och ditt team öppnar besöksmålets serviceenheter (entré, shop, wc), servar och tillser utställningar inomhus samt ger information om platsen och kortare introduktioner till utställningsprogrammen. Teamet underhåller också lokalerna på daglig basis tillsammans med konstpedagoger och cafépersonal i tillägg till städbolag. Du jobbar själv i Shopen med en del timmar på golvet i sommarsäsongen där du följer teamet tätt.

Arbetet sker i nära dialog med Wanås Konsts verksamhetsledare och i samarbete med övriga medarbetare. Arbetet förutsätter samarbete med samverkansparter, timanställda och övriga aktuella personer.


Arbetsuppgifter i urval:

Administration

· Ansvar för besökarservice och information - att vara "ansiktet utåt"

· Uppföljning budget för personal-, städ- och förbrukningskostnader

· Rekrytering, utbildning, schemaläggning av tim/säsongsanställda

· Floor managing- delegering och uppföljning av entré- och shoppersonal (6 personer)

· Urval, beställning och utvärdering av sortiment under ledorden lokalt, hållbart och kreativt

· Inköp av varor med nära kontakt med leverantörer, inventering av lager, prissättning

· Hålla kortare introduktioner om verksamheten, skulpturparken och konsten på både svenska och engelska

Admin och utveckling

• Sköta kassaadministration, rapportera och föra besöks- och försäljningsstatistik.

• Attestera fakturor och följa upp mot budget samt skapa prognos av utfall

• Föra statistik över entréintäkter och försäljning i shop

• Säkerställa informationsflödet från organisationen till säsongsmedarbetarna

• Ansvarig för praktisk koordinering och genomförande av arrangemang för Wanås Konstklubbs medlemmar.


Arbetstider och omfattning:

Omfattning 80 % (ca 3 dgr på golvet och 1 dgr på kontoret med admin.).

Du kommer att behöva arbeta vardagar, helger och röda dagar samt lägga en stor del av din arbetstid på golvet i sommarperioden när Wanås Konst har stort besökstryck. Du kommer även att behöva vara på plats under större evenemang och under högsäsong (vecka 28-33).

Under lågsäsong från mitten av november till mitten av mars då Wanås Konsts entré, shop/deli och café är stängda jobbar du på kontoret tillsammans med 11 fastanställda, varav 5 jobbar i parken.

Observera att det inte går att åka kollektivt hela vägen till Wanås Konst. Närmaste busshållsplats är Knislinge busstation som ligger 3 km promenad bort. Det finns en cykelväg.


Välkommen med din ansökan, glöm inte bifoga CV och personligt brev! Ansökningar behandlas löpande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Wanås Konst

Placering

Östra Göinge

Kontaktperson

Stift Wanås Utställningar

Ansök via mejl

Dela jobbannonsen

Anmäl annons