Jobbsafari är en del avschibsted logo

Verksamhetsstrateg inom Fastighetsbildning, flexibel arbetsort.

Verksamhetsstrateg inom Fastighetsbildning, flexibel arbetsort.

Lantmäteriet, Fastighetsbildning · · Ansök senast 6 maj (7 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens C183737-2024-27 i din ansökan

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande och bidrar till en stabil samhällsekonomi. ARBETSUPPGIFTER Fastighetsbildningens stab har till uppdrag att vara ett kvalificerat berednings- och beslutsstöd till verksamhetsområdeschefen (VoC) och ledningsgruppen (LGF). I det ingår att i samarbete med VoC och LGF planera, leda och följa upp verksamhetens uppdrag. Vi söker en verksamhetsstrateg till staben som ska arbeta med strategisk verksamhetsutveckling med grund i analys av verksamhet och resultat, i nära och lyhört samarbete med LGF. Du bereder underlag till LGF både enskilt och i grupp samt processleder och dokumenterar arbete som ledningsgruppen gör i olika arbetsgrupper. I arbetsuppgifterna ingår att analysera Fastighetsbildnings verksamhet och resultat, samt att medverka i utveckling av hur ledningsgrupper på olika nivåer följer upp verksamhet och resultat. Du kommer medverka i uppföljningsdialoger med enhetschefer och ansvara för rapportering i tertial- och årsredovisning. En viktig del i rollen är att samverka internt och externt, omvärldsbevaka och löpande stödja ledningen ur strategiskt, myndighetsövergripande och långsiktigt perspektiv. Tjänsteorten för denna tjänst är flexibel. Det är möjligt att utgå från något av Lantmäteriets 50 lokalkontor. Eftersom Lantmäteriet är en nationell myndighet ingår en del resor i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och minst 10 års yrkeserfarenhet som är relevant för tjänsten med erfarenhet av strategiskt, långsiktigt arbete, verksamhetsutveckling och ledningsarbete på statlig myndighet. Du har dokumenterad erfarenhet av strategisk samordning och av att processleda frågeställningar tillsammans med andra för att nå konkreta resultat i komplexa sammanhang. Vidare behöver du ha mycket god förståelse för kommunikativt arbete och erfarenhet av att kunna förmedla komplexa budskap i kondenserad form. Du har god vana av att förbereda och genomföra presentationer i olika sammanhang. Remisshantering och att skriva beslutsunderlag förekommer och god erfarenhet av detta samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Förståelse och intresse för att arbeta med verksamhetsdata är också ett krav. Det är meriterande om du har kunskap om samhällsbyggnadsprocessen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersom rollen till stor del handlar om att vara en brygga mellan olika yrkeskompetenser krävs mycket god samarbetsförmåga, och ett brett, strategiskt perspektiv på frågor. Du har god förmåga att på en övergripande nivå analysera verksamhetens möjligheter och utmaningar och se samband. Utifrån dina analyser vill vi att du bidrar med nya idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du driver självständigt och med ett gott omdöme dina arbetsprocesser och tar ett helhetsansvar. Som person är du analytisk och har god förmåga att göra behovsanalyser, lyssna av ledningen och möta behovet genom konstruktiva förslag som kan presenteras på ett diplomatiskt och övertygande sätt. Din kommunikation är situations-och målgruppsanpassad och du förväntas kunna producera skriftliga och muntliga underlag och presentationer av hög kvalité.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Lantmäteriet, Fastighetsbildning

Kontaktperson

Lantmäteriet

Vid ansökan:Ange referens C183737-2024-27 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons