Jobbsafari är en del avschibsted logo

Verksamhetscontroller till Planerings- och budgetsekretariatet

Verksamhetscontroller till Planerings- och budgetsekretariatet

Energimyndigheten · Eskilstuna · Ansök senast 27 maj (8 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vill du vara med och bidra till att utveckla Energimyndighetens styrning och uppföljning? Vi söker nu en verksamhetscontroller till den nyinrättade Planeringssektionen. Om oss Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är Hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn Myndighetens nybildade Planeringssektion, som är placerad inom Planerings- och budgetsekretariatet, behöver nu förstärka sektionen med ytterligare en medarbetare. Sektionen består i nuläget av fyra verksamhetscontrollers och en sektionschef och ansvarar för myndighetens verksamhetsstyrning, verksamhetsplanering, riskarbete, miljö-och energiledningsarbete, uppföljning samt samordning av kontakter med Regeringskansliet. Arbetsuppgifter Energimyndigheten befinner sig i ett förändringsskede, med många nya och stora uppdrag, delvis på nya områden. Som verksamhetscontroller på Planeringssektionen kommer du att ansvara för och delta i uppgifter som stärker myndighetens förmåga att planera, styra, genomföra och följa upp sin verksamhet. Till exempel kommer du att samordna det årliga budgetunderlaget och bistå sektionschefen i samordningen av kontakter med Regeringskansliet. Du arbetar i nära samverkan med sektionens andra verksamhetscontrollers och i din tjänst är även en nära samverkan med sekretariatets ekonomicontrollers en viktig del. Din profil Vi söker dig som har en akademisk examen inom det område som Energimyndigheten bedömer som relevant. Vidare har du flerårig erfarenhet av att arbeta inom statlig verksamhet och god förvaltningskunskap. Du har även erfarenhet av att projektleda eller samordna komplexa uppdrag. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsstyrning från statlig verksamhet. Du har även mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet. Personliga egenskaper För att passa och trivas i denna roll tror vi att du är noggrann och strukturerad, med god förmåga att se till helheten utan att tappa fokus på detaljerna, samt kan resonera utifrån olika perspektiv. Du är kommunikativ, självgående och tar ansvar för ditt arbete samtidigt som du trivs och arbetar bra tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna. Vi erbjuder en flexibel och modern arbetsplats som verkar för balans mellan arbetsliv och privatliv, bland annat genom att erbjuda distansarbete. Varaktighet/Arbetstid Tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänster inom Energimyndigheten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sektionschef Ellen Åhlander på ellen.ahlander@energimyndigheten.se. Tfn 016-542 06 12 För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Jeanette van der Hagen, jeanette.vanderhagen@jeffersonwells.se Fackliga kontaktpersoner Eva-Karin Magnusson ST, Tfn. 016-544 21 94 Mikaela Sahlin SACO-S Tfn. 016-544 20 97 Välkommen med din ansökan senast 2024-05-27 Om du ansöker du på annat sätt än via vårt webbformulär, uppge diarienummer: 2024-005792.  

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Energimyndigheten

Placering

Eskilstuna

Kontaktperson

Statens Energimyndighet

Dela jobbannonsen

Anmäl annons