Jobbsafari är en del avschibsted logo

Supporttekniker till Idnet

AB Effektiv Göteborg · Göteborg · Ansök senast 31 maj (12 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens 6319 i din ansökan

Är du en stjärna på att lösa problem och har ett gediget intresse för teknik och dess innebörd? Besitter du tidigare erfarenhet av support eller liknande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker som supporttekniker till Idnet! Om företaget Idnet levererar moderna IT-stöd för affärskritiska processer. Det gör att de kan hjälpa sina kunder att möta dagens utmaningar inom handel och lagerhantering. Med egna system, branschens ledande tillverkare och deras intresse för den senaste tekniken hjälper de sina kunder att förbättra och förenkla vardagen. Tillsammans väljer de ut de komponenter och teknologier som ger bäst utväxling och som framtidssäkrar verksamheten, från långsiktig strategi till färdig lösning. Vad erbjuder rollen? Detta är en roll som passar dig som gillar att arbeta med människor och teknik samtidigt som du söker ständig utveckling och lärande. Som Supporttekniker kommer du dagligen att arbeta med användarstöd och support inom IT i en mångsidig och stimulerande arbetsmiljö. Du ingår i ett mindre team som brinner för att hjälpa Idnets kunder med deras lösningar som innefattar handdatorer, skrivare, hyllkantsetiketter m.m., samt applikationer inom dessa områden. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av support, arbetat mot uppsatta SLAer och förstår supportprocessen. Du är ett IT-proffs och besitter praktisk erfarenhet inom området, gärna inom logistik och retail. Din servicenivå är självklart av högsta kvalité, du tar ansvar över dina ärenden och delar med dig av kunskaper och erfarenheter med dina kollegor. Som person är du lyhörd och har starka kommunikativa färdigheter, samt talar och skriver professionellt i svenska och engelska. Att hålla kontakt med kunder och leverantörer är inget problem för dig, och du gillar att hitta nya sätt att hjälpa kunder framåt. Meriterande: - Eftergymnasial utbildning inom området - Van vid att arbeta mot SLA- tider - Arbetat utifrån ITIL - Kunskap om nätverk och Wlan - Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Jira - B- Körkort Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Joakim på joakim@effektiv.se eller Markus på markus@effektiv.se Sökord Supporttekniker, support, SLA, Göteborg

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

AB Effektiv Göteborg

Placering

Göteborg

Kontaktperson

AB Effektiv Göteborg

Vid ansökan:Ange referens 6319 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons