Jobbsafari är en del avschibsted logo

Supportchef till Wapro

Maxkompetens Sverige · Karlshamn · Ansök senast 19 maj (20 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens 9465 i din ansökan

Här välkomnas du till en spännande och varierad tjänst i ett internationellt och öppet klimat där alla hjälper varandra att utvecklas och skapa värde för kunden. Du blir en del av ett bolag med stark tillväxt om ca 20 % per år, där förändring är ett konstant tillstånd i högt tempo. Vardagen kommer vara varierande där du får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med företaget - Välkommen till Wapro! Dina arbetsuppgifter Som Supportchef på Wapro kommer du ha en bred och varierad roll där du jobbar nära samtliga funktioner inom Wapro. Idag har företaget två supportavdelningar, en kundsupport och en teknisk support som svarar för kundritningar, tekniska data och svar till kunder men även framställan av produktionsritningar för standard- och specialprodukter. Dessa två supportfunktioner kommer föras samman och skapa ett gemensamt och starkt kundfokuserat team på i dagsläget 8 personer utspridda i Sverige, Danmark, Tyskland och USA. I din roll kommer du ha det övergripande ansvaret för supportavdelningen vilket innefattar fullt personalansvar över samtliga 8 medarbetare. Du leder, vidareutvecklar och stöttar teamet i det dagliga arbetet och säkerställer att de får rätt förutsättningar för att leverera effektiv support till säljarna och kan vägleda Wapros kunder till bästa möjliga lösning för just deras behov. Du ansvarar för att säkerställa att leveransen till kund fungerar och sker enligt plan samtidigt som det är av största vikt att Wapros medarbetare får rätt förutsättningar för att trivas och lyckas i sina roller. En annan viktig del i rollen är att arbeta med systemeffektivisering där du underhåller, optimerar och utvecklar Wapros ERP, CAD och CRM system. I din roll kommer du rapportera till Innovation Manager. Din profil Vi söker dig som har ett tydligt, framåtriktat men även empatiskt ledarskap och har flerårig erfarenhet av att leda supportteam inom teknisk bransch eller tillverkningsindustrin. Du är en närvarande och coachande ledare som är drivande i utvecklingen av verksamheten. Vidare har du ett strukturerat tillvägagångssätt och förmågan att behålla fokus på detaljer samtidigt som du kan inta ett holistiskt perspektiv över verksamheten och dess samverkan. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och har du kunskaper i ett tredje språk är det meriterande. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha stort tekniskt intresse och förståelse. Du motiveras och drivs av att på ett professionellt och flexibelt sätt leverera service och support av högsta kvalitet till kunder och kollegor. Du har mycket god systemvana och förstår vikten av att ständigt arbeta med systemeffektivisering och hur det påverkar leveransen och supporten för så väl kunder som kollegor. Då du kommer ha en bred kontaktyta så väl internt som externt behöver du vara en relationsbyggande person med god kommunikationsförmåga som gör att du har lätt för att nå fram och skapa förståelse hos andra. Övrig information Placeringsort: Karlshamn Resor: Resor kan förekomma i tjänsten då du även kommer ha medarbetare i Danmark, Tyskland och USA Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar Wapro med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Josefin Jönsson på 076-501 83 82 eller josefin.jonsson@maxkompetens.se. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 19 maj 2024. Ansökningar via epost mottages ej pga. GDPR. Om kunden Wapro med huvudkontor i Karlshamn är ett företag som specialiserat sig på översvämningsskydd och flödesreglering i segmenten Miljö och Aqua kultur. Wapro har tagit fram flera unika produkter för att säkra vattenflöden, förhindra översvämningar samt skapa flödeskontroll. Wapro har tillverkning i Karlshamn, Sverige och Otterup, Danmark där vi utvecklar, tillverkar och marknadsför produkterna. De främsta slutkunderna är kommuner och kommunägda VA-bolag, vilka bearbetas direkt genom egna bolag i Sverige, USA, Danmark, England och Tyskland och genom partners i ett 20-tal länder i världen. Den internationella försäljningen står för ca 80 % av omsättningen. Idag är vi totalt 50 medarbetare i bolaget, ca 20 i den svenska delen. I verksamheten arbetar alla med stort engagemang och har en god stämning som vi värdesätter högt. Wapro och dess produkter är kända på marknaden, står för mycket know-how och vill leverera en trygghet till våra kunder. Wapro ingår i Lagercrantz Group som är en värdeskapande teknikgrupp inom B2B. Lagercrantz koncernen består av cirka 75 bolag.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Maxkompetens Sverige

Placering

Karlshamn

Kontaktperson

Maxkompetens Sverige AB

Vid ansökan:Ange referens 9465 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons