Jobbsafari är en del avschibsted logo

Strategic Sourcing Manager – Renovations

Strategic Sourcing Manager – Renovations

ValueOne AB · Stockholm · Ansök senast 4 maj (7 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

ValueOne rekryterar en Strategic Sourcing Manager – Renovations med kunskap i entreprenadjuridik åt vår kund Scandic Hotels AB i Stockholm. I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för inköp och utveckling av lokala inköpsstrategier. Har du några års inköpserfarenhet inom entreprenadupphandling och är en van förhandlare kan Scandic erbjuda dig en spännande roll med mycket eget ansvar och en företagskultur där man bryr sig på riktigt: om varandra, sina gäster och vår planet.

Scandic är den största hotelloperatören i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell i sex länder, fördelat på cirka 58 000 hotellrum i drift och under utveckling. Vi har Nordens största geografiska räckvidd som består av hotell belägna i större städers citykärna, affärscentra, flygplatser, längs de stora vägarna eller i natursköna omgivningar. Varje dag arbetar över 19 000 medarbetare med ett enda mål i åtanke: att skapa bra hotellupplevelser som gör att våra gäster vill komma tillbaka. Vi har ett stor fokus på hållbarhet och mer än 200 av våra hotell är Svanenmärkta. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.

På våra karriärsidor www.scandichotels.se/jobba-hos-oss kan du läsa mer om hur vi arbetar och hur våra värderingar Be Caring, Be a Pro, Be You och Be Bold genomsyrar allt vi tar oss för!

Om rollen

Som Strategic Sourcing Manager (Renovations) har du ett övergripande ansvar för att genomföra inköpsaktiviteter enligt Scandics strategiska inköpsprocess. Du förväntas leda utvecklingen och genomförandet av lokala inköpsstrategier som ger en konkurrensfördel. Detta inkluderar leverantörsval samt utveckling och leverantörskonsolidering tillsammans med relevanta intressenter för att säkerställa inköpsoptimering och övergripande leverantörsprestanda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Driva och ansvara för prisjämförelser.
  • Leda och driva kontraktsförhandlingar.
  • Leda inköp för tilldelade varor eller leverantörer.
  • Utföra spend- och kostnadsanalyser för att säkerställa högsta kvalitet till lägsta kostnad.
  • Samarbeta med viktiga affärsintressenter för att säkerställa att inköpt material och tjänster uppfyller verksamhetens behov.
  • Genomföra kostnadsundersökningar, leverantörsmarknadsanalyser mm för olika kategorier och grupper, i syfte att kommunicera aktuell och potentiell framtida köpsituation till inköpsorganisationen.
Erfarenhet och kompetens

Till tjänsten söker vi en driven strategisk inköpare med 3-5 års relevant inköpserfarenhet samt goda kunskaper i entreprenadjuridik, speciellt standardavtal (AB, ABT, ABK etcetera). Meriterande är också utbildning på kandidat- eller masternivå inom relevant område. För att kvalificera för rollen är det viktigt att du är van att förhandla entreprenadavtal med olika prismodeller och har god kännedom om de olika prisdrivande delarna av en entreprenad. Vi sätter också stort värde på om du har erfarenhet från utförandesidan av entreprenadarbeten samt har utfört upphandlingar av samverkanentreprenader. Meriterande för rollen är även erfarenhet från upphandling av tekniska serviceavtal inklusive SLA och erfarenhet av entreprenadupphandlingar i andra nordiska länder. Har du även förståelse och insikt i gränsdragningslistor och hyresavtal ser vi det som ett plus. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och har goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.

Den person vi ser i rollen är en person med utmärkt förhandlingsförmåga och analytiskt tänkande som är van att hantera och utveckla leverantörsrelationer. Du har förmåga att sprida energi och utveckla och bygga team på olika nivåer inom en organisation och du sätter en ära i att hålla – och gärna överträffa – dina åtaganden. För att bli lyckosam i rollen är det också viktigt med god kommersiell förståelse i kombination med väl utvecklad kommunikations- och presentationsförmåga. Den person vi ser framför oss är en driven, ansvarsfull kan-göra-person som ser potential där andra ser problem. Du tvekar inte att göra det lilla extra när det behövs och anser att det omöjliga bara tar lite längre tid.

Vi erbjuder

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Richard Petersson på telefon: 070 968 73 34 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

ValueOne AB

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Valueone AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons