Registrator till enheten för stöd och utveckling
Registrator till enheten för stöd och utveckling
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen · Partille · Ansök senast 24 maj (4 dagar kvar)
Heltid · Tillsvidareanställning
Vid ansökan:Ange referens 24/127 i din ansökan
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Välkommen till enheten för stöd och utveckling inom vård- och omsorgsförvaltningen! Enhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. Vi arbetar stödjande inom samtliga områden gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika utvecklingsuppdrag för att nämndens mål ska uppnås.
Arbetsplatsen ligger centralt belägen i Partille, på kommunhuset, med närhet till både buss och tågkommunikation.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad och flexibel registrator för ett längre vikariat. Är du redo för ett utvecklande uppdrag?
Som registrator ansvarar du för förvaltningsbrevlådan och utför diarieföring av vård- och omsorgsförvaltningens handlingar och arkivering. Du arbetar bland annat i vårt ärendehanteringssystem LEX samt med SharePoint. I uppdraget ingår administrativa uppgifter av olika slag, exempelvis sammanställningar, bokningar och att fungera som sekreterare till förvaltningens tre lokala samverkansgrupper med representanter från fackförbunden och arbetsgivaren. Du kommer att ingå i ett nämndsekreterarnätverk tillsammans med övriga registratorer och nämndsekreterare i kommunen.
Vi strävar efter att erbjuda ett tryggt, kvalitetssäkrat och effektivt stöd, varför utvecklingsarbete kopplat till ovan nämnda områden självklart ingår i uppdraget.
I denna tjänst kommer du att använda ditt Bankid för åtkomst till system.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som registrator behöver du ha grundläggande kunskap om lagar med koppling till den administrativa rollen inom vård- och omsorg, såsom exempelvis tryckfrihetsförordningen och förvaltningslagen.
Vi värdesätter att du är en relationsbyggare som motiveras av, och förstår vikten av, att samarbeta med andra för att nå resultat och utveckla smidiga processer. Du är initiativtagande, noggrann och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Som registrator är du tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Rollen kräver att du är noggrann och att du kan formulera dig mycket väl i tal och skrift.
Då vi är en utvecklingsorienterad enhet kan arbetssätt såväl som arbetsuppgifter förändras över tid, vi värdesätter därför din flexibilitet och ditt utvecklingsfokus.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du utöver detta också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Placering
Partille
Kontaktperson
Partille kommun
Vid ansökan:Ange referens 24/127 i din ansökan