Jobbsafari är en del avschibsted logo

Reception- och konferensansvarig till Solna Gate

Reception- och konferensansvarig till Solna Gate

Carotte Staff · Stockholm · Ansök senast 30 apr. (1 dag kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

OM FÖRETAGET

Corem förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. De har ett långsiktigt perspektiv där dem förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till sina hyresgäster.

Solna Gate är en fullservicefastighet som huserar kontor, konferens, gym, pool, café och restaurang, endast 10 minuter från Stockholm City.Alla som kliver in i byggnaden möts av förstklassig service levererad av det fantastiska receptionsteamet. I den moderna och välskötta fastigheten hyr företag kontorsrum och kontorslokaler, även externa gäster kan komma hit för möten och konferenser, ibland med efterföljande AW. Det finns 11 konferensrum/möteslokaler i olika storlekar, med kapacitetfrån 8 till hela 225 personer, detta möjliggör möten i alla olika former och omfattningar.

OM TJÄNSTEN

Vi söker nu efter en engagerad, trygg och relationskapande receptions- och konferensansvarig till Solna Gate. I rollen förväntas du driva en reception och konferensanläggning med hög servicenivå och kvalitet.

Tillsammans med ditt team tar du hand om denfartfyllda konferensdelen där ni ordnar med bl.a. frukostar, luncher, fika samt konferensteknik vid behov.Vidare ser ni med ertutmärkta sinne för detaljer till att alla utrymmen alltid är presentabla för hyres- och konferensgäster. Tillsammans bemannar ni också receptionen och säkerställer ett förstklassigt bemötande för gästerna. I receptionen tar ni emot besökare, hjälper medlemmarna/hyresgästerna med deras löpande frågor och hanterar allehanda administrativa uppgifter.

I rollen som receptions- och konferensansvarig har du det yttersta ansvaret för driften och att säkerställa förstklassig service. Utöver det dagliga arbetet ska du aktivt arbeta med merförsäljning och tillsammans med andra ansvariga arbetar ni kontinuerligt med utveckling och planering av verksamheterna.

Tjänsten är heltid med start omgående, arbetstiderna är förlagdaunder kontorstider.Kvälls- och helgjobb kan förekomma vid behov.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

• Säkerställa hög servicegrad och kvalitet i reception och konferensmiljö

• Leda och utveckla receptionister

• Personalplanering genom exempelvis resurssättning och schemaläggning

• Driva och ta fram idéer för mertjänster kopplat till reception och konferens

• Resultat- och budgetplanering för din anläggning

• Affärsutveckling tillsammans med övriga receptionsansvariga inom bolagetDIN BAKGRUND OCH PERSON

För att trivas med tjänsten är det viktigt att du är trygg i ditt ledarskap för att ge ditt team förutsättningar att leverera ett engagerat värdskap med kundfokus. Vi ser även att du är med och driver utveckling av servicefunktioner för kunder och gäster i samarbete med dina kollegor på Corem. Som en del av att utveckla erbjudandet ingår också att vara delaktig i marknadsföring och sälj av konferenser och servicetjänster.

Som person utstrålar du glädje som smittar av sig till alla du möter. Du är en skicklig relationsskapare som gillar att arbeta i team, samtidigt är du också självgående och hands on i ditt arbete. Att vara lösningsorienterad sitter i ryggraden och med ditt proaktiva arbetssätt är du alltid ett steg före.

Vi söker dig som har

• Gedigen erfarenhet av att ha jobbatinom hotell och/eller konferens i ledande befattning

    • Relationsskapare av rang med högt driv och förmåga att tänka utanför boxen och prioritera arbetet

      • Ettaffärsmässigt tänk och ser helheten

      •God datavana och van att arbeta med Officepaketet samt allmän administration

        • Erfarenhet av att arbeta med passersystem och säkerhet (meriterande)

        • B-körkort

        COREM ERBJUDER

        Corem erbjuder dig ett brett arbetsfält i ett av Nordens största fastighetsbolag. Du kommer till ett kontor där det händer mycket. De har ett starkt varumärke med mycket kundfokus, god anda och du ges stora möjligheter att påverka inte bara din egen vardag utan även verksamheten i stort.

        Företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där Corem ger sina medarbetare stort förtroende och eget ansvar.OM CAROTTE

        Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen.Välkommen med din ansökan

        Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på linda@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

        Sökord: Receptionsansvarig, reception, konferens, möten, värd/värdinna, Solna, fastighetsbolag, co-working

        Om arbetsgivaren

        Arbetsgivare

        Carotte Staff

        Placering

        Stockholm

        Kontaktperson

        Carotte Staff AB

        Dela jobbannonsen

        Anmäl annons