Jobbsafari är en del avschibsted logo

Projektadministratör

Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation · Lund · Ansök senast 8 maj (8 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens PA2024/1318 i din ansökan

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Lunds universitets avdelning för uppdragsutbildning (Lund University Commissioned Education - LUCE) arbetar med att utveckla, sälja, stödja och kvalitetssäkra utbildningar från Lunds universitet som riktar sig mot yrkesverksamma. Avdelningen arbetar utåtriktat mot alla typer av företag, myndigheter och organisationer, både i Sverige och internationellt, som vill kompetensutveckla sin personal. Genom skräddarsydda utbildningar skapas mötesplatser mellan akademi och samhälle där kursdeltagare och forskare kan utbyta erfarenheter. Utbildningarna är ett sätt för lärare och forskare att nå ut med sin forskning och kompetens i samhället och samtidigt en bra möjlighet för universitetet att fånga upp omvärldens behov. Uppdragsutbildning består av två olika grupper, Genomförande/design samt affärsutveckling. På Uppdragsutbildning finns också en stab. Vi är ca 20 personer som arbetar på avdelningen. Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss Jobba hos oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att arbeta med att stödja kollegor, lärare och deltagare i utförandet av uppdragsutbildningar. Detta innebär kommunikation, deltagarhantering och allahanda administrativa uppgifter kopplat till utbildningar inom ett flertal områden och ämne. Tjänsten innefattar administration av uppdragsutbildningar för yrkesverksamma, dels nationella som internationella deltagare. Utbildningarna ges på distans och/eller fysiska träffar. Tjänstens uppdrag är att stödja deltagare och kursansvariga lärare inom universitetets uppdragsutbildningar. Genom avdelningens digitala system sker administrativt stöd och stöd i distansutbildningshantering. Det administrativa arbetet för uppdragsutbildningar med fysiska träffar innefattar informationsutskick och uppföljning med deltagare, samordning av beställningar, närvaro vid kurstillfällen för att stödja det praktiska arbetet och mycket annat. Som projektadministratör arbetar du i team på avdelningen och är ofta den första kontakten mot de yrkesverksamma deltagarna. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet. Exempel på arbetsuppgifter som ligger i tjänsten är att administrera rekrytering av deltagare, antagningsprocesser för deltagare, närvara vid utbildningar, hantera anmälningssystem, bokningar, beställningar, utskick, utvärderingsenkäter. Tjänsten är en särskild visstidsanställning 100 % på 10 månader. Avdelningen står eventuellt inför organisationsförändringar vilket kräver förmåga att prioritera och samordna dina arbetsuppgifter. Vidare krävs god samarbetsförmåga och en vilja att ta dig an nya arbetsuppgifter på ett lösningsfokuserat sätt i en föränderlig verksamhet. KvalifikationerKrav för anställningen är: - För tjänsten relevant utbildning eller relevant universitetsexamen. - Praktisk erfarenhet av administrativt arbete. - Kunskap och erfarenhet i att använda projektadministrativa verktyg och system såsom lärplattformar, anmälningssystem, kurskatalog, designverktyg, enkäter, distansverktyg t ex Zoom, Teams. - Flytande svenska i tal och skrift. - Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska. - Mycket god datorvana samt att behärska Officepaketet Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet av att stödja och vägleda i direkt kontakt med individer (deltagare). - Kunskap om och erfarenhet från universitetsvärlden. Kunskap och erfarenhet att använda Lunds universitets administrativa system t ex Sunet Survey, Canvas och Luvit. Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull, serviceorienterad. Du är socialt utåtriktad och har förmåga att skapa goda relationer, har en god kommunikativ förmåga, är flexibel och kan prioritera och planera din vardag på ett effektivt sätt. Du är lyhörd, kvalitetsmedveten och kan hantera flera olika projekt parallellt. Du fungerar bra såväl som i team som självständig samt har god samarbetsförmåga. Övrigt Anställningen är en visstidsanställning under tiden 2024-08-12--2025-06-12. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation

Placering

Lund

Kontaktperson

Lunds Universitet

Vid ansökan:Ange referens PA2024/1318 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons