Jobbsafari är en del avschibsted logo

Produktägare- lojalitet & kundprogram

Envoi AB · Stockholm · Ansök senast 18 aug. (113 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag! Om Envoi AB Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Uppdragsbeskrivning Uppdraget är att fylla ett behov av en produktchef som håller i det dagliga arbetet med befintliga kundprogram. Övergripande uppdragsbeskrivning Produktchefen för kundprogram har ansvar för bolagets kundprogram för både privatkunder och företagskunder. Ansvaret innebär att identifiera vilka principer för lojalitet och relationsskapandesom programmen ska bygga på, föreslå och förankra dessa, kravställa och iscensätta utveckling och förbättringar. Produktchefen ska kunna tillämpa vedertagna och etablerade teorier för lojalitet och kundprogram inom både butiks- och drivmedelsaffären samt i kombination med bolagets olika kortprogram och betallösningar. Kundprogrammen ska leda till att högre share-of-wallet och att kunderna stannar längre. Produktchefen ansvarar också för att genomföra olika aktiviteter som leder till aktiva samarbetspartners och aktiva medlemmar, samt tillse att medlemsprogrammen alltid har aktuella och relevanta medlemserbjudanden. I ansvaret ingår också att förstå kundkommunikationens roll och betydelse för relationsbyggande och lojalitetsskapande. Bolagets avdelning Customer Marketing ansvarar dock för och relevant kundkommunikation finns, och utför dessutom kundkommunikationen. Eftersom lojalitet och kundrelationer skapas med kundkommunikation är det särskilt viktigt att du som Produktchef för Kundprogram har ett nära samarbete med Customer Marketing. Produktchefen förväntas ha ett nära samarbete med andra avdelningar däribland Cutomer Experience där bl.a. produktkategorier i våra butiker samt stationskoncept utvecklas. Ansvaret omfattar också att informera och bistå Customer Support, Kreditavdelningen, säljare m.fl. Med övergripande strategier och mål i affärsplanen göra följande: - Identifiera, förankra och driva utveckling av kundprogram. - Säkra marknadsposition, effektivitet och resultatutveckling. - Arbeta efter uppsatta KPI:er. - Ansvara för att utveckla relationen med medlemmar i programmen samt värva nya medlemmar. - Kontinuerligt arbeta med samarbetspartners i kundprogrammen. Att ta in nya partners och partnererbjudanden, avveckla partners och partnererbjudanden, hålla partnerträffar och skapa aktivitet runt samarbetena samt tillse att bolaget ständigt har aktuella och relevanta erbjudanden. - Initiera och samverka kring aktiviteter, event och liknande i samarbete med exempelvis KAM, DC, Produktchefer, Stationschefer etc. - Kravställa utveckling av relevanta verktyg och integrationer i egenskap av produktägare i agilt arbetssätt. - Kontinuerligt analysera medlemsdatabaserna och identifiera lämpliga målgrupper för marknadskommunikationen i samarbete med ansvariga för kundkommunikationen. - Ansvara för fakta på hemsidan och samtliga kommunikationskanaler. - Genomföra all administration som exempelvis upp- och nedgraderingar, medlemsbevis etc - Skallkrav: - Högskoleexamen eller motsvarande som bas. - Gedigen och dokumenterad erfarenhet av kundprogram. - God kunskap om och att kunna tillämpa vedertagna teorier och principer för lojalitet och relationsskapande. - Erfarenhet från utformning och arbete med lojalitetsprogram. - Förmågan och erfarenhet av att vara nära kunden och identifiera relevanta och intressanta kundbehov/erbjudanden. - Erfarenhet av att köra kunddata, trender och marknadsanalyser i lojalitetssyfte. - Kunnig och erfaren i att använda lojalitets-, marknadsförings-, CRM- och analysverktyg. - Kunna se logiska samband och beskriva sekventiella flöden av händelser. - Tala och skriva svenska och engelska obehindrat. - Kreativa färdigheter för att leverera innovativa och engagerande lojalitetsprogram. Intresserad? Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vad erbjuder vi? Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation. Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Envoi AB

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Envoi AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons