Jobbsafari är en del avschibsted logo

Produkt- och teknikansvarig till Svenska Bad

Produkt- och teknikansvarig till Svenska Bad

OnePartnerGroup · Gislaved · Ansök senast 3 maj (6 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vi söker nu en Produkt- och teknikansvarig till Svenska Bad i Hillerstorp. Har du tidigare erfarenhet inom försäljning, trivs att arbeta strategiskt och utveckla produktsortiment? Har du även en god tekniskförståelse?  Då har vi rollen för dig!

Uppdraget innebär till en början att du är uthyrd konsult på heltid under sex månader med stora möjligheter till övertag i anställning hos Svenska bad därefter. 

 

Som Sveriges största leverantör av spabad är vi stolta över vår kunskap. Den sträcker sig hela vägen från ritbord och design till materialval och tekniska lösningar. Ända sedan starten för 20 år sedan har vårt mål varit att leverera spabad av hög kvalitet till ett vettigt pris genom produkter anpassade för svenska förhållanden och svenska hem.

 

Svenska bad ägs av MIDAQ som är ett investmentbolag som investerar i och utvecklar medelstora företag med etablerade affärsmodeller, ledande marknadspositioner, egna produkter eller tjänster och starka varumärken i ett långt perspektiv. Midaq-koncernen består av fem olika ben där vi ingår i gruppen Outdoor living.

 

Din roll: 

I rollen ansvarar du över Svenska Bads produkt- och teknikfrågor samt garantiprocess. Du förväntas således att arbeta strategiskt, strukturerat och drivande för att lägga grunden för att öka företagets marknadsandelar, utveckla produktsortiment och bidra till att hitta nya affärsmöjligheter. Dels mot våra leverantörer men även samarbetet med vår servicepartner och mot konsumentledet. Du har en bred och varierad roll där du samarbetar tätt med företagets VD, hanterar kontakten med internationella leverantörer, och även hanterar samarbetet med servicepartners. Förväntan är att uppgifterna utförs på ett affärsmannamässigt och lösningsorienterat sätt.

 

Huvudsakligt arbetsinnehåll:

  • Ansvara för fortlöpande tekniska och produktorienterande frågor internt och mot kund.   
  • Utvärdera och utmana befintliga tekniska lösningar och ansvara för produktsortiment och produktutveckling i samarbete med våra nationella och internationella leverantörer.    
  • Ansvara för företagets garantiprocess och arbeta med leverantör, vår servicepartner och konsumentledet.   
  • Delta i företagets arbete med att utveckla interna processer, policys och strukturer.  


Din profil:

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med teknik och produktutveckling/ produktsortiment med förståelse för helheten från ritbord till försäljning samt en relevant eftergymnasial utbildning kopplat till teknik och produktutveckling.  

För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du som person är relationskapande, gillar och har lätt att skapa nya relationer men även bibehålla och ta hand om befintliga. Du har en god teknisk förståelse och kan bidra med tekniskexpertis både internt och externt. Du prioriterar ordning och reda och har ett strukturerat förhållningssätt samt har ett högt ansvarstagande. Vidare tänker du strategiskt och innehar en analytisk förmåga att se sammanhang och arbeta lösningsorienterat. Därtill tar du affärsmässiga beslut, tar egna initiativ och agerar utifrån företagets bästa. Du är idérik, drivs av att vara kreativ, utveckla och förbättra produkter. Det är viktigt att du hanterar svenska och engelska i tal och skrift då du har regelbunden kontakt med internationella kunder och leverantörer. Det händer mycket inom bolaget vilket gör att det är en förutsättning att man är flexibel och ser positivt på förändring och förbättring. 


Krav: 

  • 5 års arbetslivserfarenhet av produktutveckling på internationell nivå.  
  • 5 års erfarenhet av produktsortimentsansvar
  • God systemvana framförallt i officepaketet 
  • Körkort B


Meriterande: 

  • Erfarenhet av konsumentmarknaden
  • Erfarenhet av reklamationshantering


Vad kan vi erbjuda?

Vi erbjuder dig en spännande tjänst i en spännande organisation. Denna tjänst innebär att du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos Svenska Bad i Hillerstorp där 6 andra kollegor sitter placerade. Du kommer utöver det få fler sociala kontaktytor och kollegor då ett annat systerbolag är placerade i nära anslutning till arbetsplatsen. 

I din roll arbetar du med flertalet kontaktytor dagligen och samarbetar nära med ditt team. Som anställd hos oss kan du få prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

 

Övrigt: 

Placeringsort: Hillerstorp
Arbetstid: Dagtid, möjlighet till hybrid arbete finns vid behov men du ska förespråka för att vara mestadels på kontoret
Omfattning: 100 %, visstid 6 månader med stora möjligheter till förlängning
Tillträde: Snarast möjligt
Resor: Resor utanför Europa förekommer cirka 2 veckor i sträck varannan månad.


Visst låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar Svenska Bad med OnePartnerGroup. Vi behandlar ansökningarna löpande, varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371-394101.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

OnePartnerGroup

Placering

Gislaved

Kontaktperson

OnePartnerGroup GGVV AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons