Jobbsafari är en del avschibsted logo

Operativ inköpare

Randstad · Gislaved · Ansök senast 12 maj (12 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Arbetsbeskrivning

Är du en driven inköpare med en skarp analytisk förmåga? Är du redo att ta dig an en ny utmaning i en global miljö? Vi på Randstad letar nu efter en erfaren och målinriktad individ för att fylla rollen som operativ inköpare hos vår kund utanför Gislaved.

Som operativ inköpare är du en nyckelperson inom företagets inköpsavdelning och ansvarar för att säkerställa att företaget har rätt material och tjänster till rätt pris och vid rätt tidpunkt. Din huvudsakliga uppgift är att hantera inköpsprocessen från början till slut, vilket innebär allt från att identifiera leverantörer och förhandla avtal till att övervaka leveranser och utvärdera leverantörens prestationer. Din roll är avgörande för att säkerställa företagets framgång och lönsamhet genom att optimera kostnader och minimera risker!

Som vår nya operativa inköpare kommer du att ta ansvar för hela inköpsprocessen, från början till slut. Det innebär att säkerställa effektiva och lönsamma leverantörsrelationer samt samarbeta nära våra interna team för att uppnå gemensamma mål. Din förmåga att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång. Dessutom krävs en stark analytisk förmåga för att identifiera och lösa eventuella utmaningar under inköpsprocessen. Att kunna arbeta under tryck och bibehålla noggrannheten och kvaliteten i arbetet är också viktigt för att leverera resultat inom de givna tidsramarna. Du kommer att ha kontakter med leverantörer för världens alla hörn, därav är det fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta inom en global koncern där kontakterna är sporadiska och kan sträcka sig över geografiska områden. Ytterligare erfarenhet av att hantera leverantörer från olika regioner såsom Europa, Asien och Sverige är också betydelsefullt för att navigera genom olika krav och kulturella skillnader.

Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se

Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden

  • Inköp
  • Förhandla avtal
  • Övervaka leveranser
  • Utvärdera leverantörer
  • Optimera kostnader och minimera risker

Kvalifikationer

  • 3-5 års erfarenhet av operativt inköp.
  • Behärskning av SAP är ett krav, annan ERP-erfarenhet är meriterande.
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Utbildning inom ekonomi, logistik och/eller inköp är önskvärt, men erfarenhet kan kompensera för bristande utbildning.
  • Stark analytisk förmåga för att hantera komplexa uppgifter.
  • Förmåga att tänka strategiskt och konsekvent.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Gislaved

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons