Jobbsafari är en del avschibsted logo

Operativ inköpare

ValueOne AB · Linköping · Ansök senast 18 maj (21 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

ValueOne söker en tekniskt intresserad Operativ inköpare för ett längre konsultuppdrag till ett tillverkande företag i Östergötland. Uppdraget uppskattas att löpa på tolv månader med stora möjligheter till förlängning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen

I rollen som Operativ inköpare har du helhetsansvar från behov till leverans inom operativt inköp av mekanik. Du följer även upp och bevakar leverantörer. Ditt arbete sker i nära samverkan med företagets strategiska inköpare, SQM, delprojektledare, planering, utvecklingsavdelning samt övriga interna stakeholders.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris där avtal saknas.
  • Skapa inköpsorder utifrån inköpsbehov, leveransbevaka och hantera fakturor.
  • Analysera leverantörsprestanda.
  • Genomföra köpberedning.
  • Säkerställa att exportkontrollkrav hanteras och är uppfyllda.
Erfarenhet och kompetens

För att du ska bli aktuell för rollen är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är också meriterande med utbildning inom relevant område, exempelvis logistik eller inköp. Även teknisk erfarenhet och intresse ser vi positivt på. I övrigt ser vi gärna att du är serviceinriktad, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra. Rollen ställer även krav på goda kommunikationsfärdigheter i såväl svenska som engelska.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.  

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

ValueOne AB

Placering

Linköping

Kontaktperson

Valueone AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons