Jobbsafari är en del avschibsted logo

Myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri.

Myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri.

Lessebo kommun, Socialförvaltningen · Lessebo · Ansök senast 3 maj (4 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens A1287509 i din ansökan

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Lessebo kommun vill nu anställa en myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri. som är en del av socialförvaltningen i Lessebo kommun. Din uppgift som myndighetshandläggare blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser för äldre, och för personer med olika typer av funktionsnedsättning, utifrån gällande lagrum. Handläggning, administration och dokumentation ingår i tjänsten. Arbetet innebär en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras anhöriga. Du förväntas även samverka med andra aktörer både inom förvaltningen samt externa aktörer, som slutenvård och öppenvård, skola och andra myndigheter. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen tror vi att du har högskoleutbildning i form av socionomexamen, juristexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom något av de områden du kommer att arbeta med, och om du arbetat med handläggning enligt IBIC. Vi använder verksamhetssystemet Viva. Det är viktigt för att lyckas i rollen att du är analytisk, lösningsfokuserad och har ett positivt förhållningsätt. Du behöver kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha god digital kompetens. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, liksom förmåga att skapa goda relationer. Att arbeta som myndighetshandläggare är varierat, meningsfullt och utvecklande. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och bidrar aktivt för att skapa arbetsglädje och trivsel i arbetslaget. Körkort B krävs då resor ingår i tjänsten. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Lessebo kommun, Socialförvaltningen

Placering

Lessebo

Kontaktperson

Lessebo kommun

Vid ansökan:Ange referens A1287509 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons