Jobbsafari är en del avschibsted logo

Moln/infra-konsult

dizparc Umeå AB · Umeå · Ansök senast 2 aug. (75 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vilka är vi?

Du kommer till ett företag som är ungt i sinnet men som har medarbetare med många års erfarenhet från branschen. Dizparc är ett företag där vi är engagerade i att hjälpa våra kunder att ta nästa steg i deras digitala utveckling. Vi arbetar tight tillsammans och delar gärna våra erfaranheter med varandra. Vår ambition är att alltid ligga i framkant och erbjuda de senaste lösningarna branschen har att erbjuda.

Vi är en arbetsplats där alla är och känner sig viktiga samt bidrar med sin unika kompetens och vågar tänka och göra annorlunda. Då vi inte tror på starka hierarkier så har vi skapat en jämlik organisation med en hälsosam miljö för debatt och åsiktsutbyte som skapar dynamik och främjar vår utveckling. Vår organisation är transparent och alla har insyn i hur företaget drivs och kan på så sätt vara med och påverka vår gemensamma framtid.

Vem är du?

Du har ett brinnande intresse för modern IT-drift och säkerhet. Du har helst genom universitets/högskolestudier utbildat dig inom datavetenskap, systemutveckling eller liknande. Om inte så har du arbetat flera år som IT-konsult och tycker om att se helheten hos kundens miljö.

Hos oss är det viktigt att du är kommunikativ, pedagogisk och en duktig problemlösare. Du har social kompetens och ett serviceinriktat tillvägagångssätt gentemot såväl kunder som kollegor.

Vad ska du göra?

Du kommer att rita upp nuläget i kunders IT-miljöer samt börläget och en rekommenderad handlingsplan kopplat till det. Rollen kräver god kommunikations- och samarbetsförmåga och du kommer att vara delaktig i utförandet av ovan nämnda handlingsplaner.

Dizparc Umeå har också en mindre support/servicefunktion som agerar ansiktet ut mot våra kunder, det är här som den första kontakten tas när våra kunder har ett problem och den är en viktig kvalitetsparameter för oss. Här arbetar vi operativt med att övervaka och förse våra kunder med problemlösning via telefon, mejl och fjärrstyrning men också på plats ute hos våra kunder. Vi har ett strukturerat arbetssätt för ärendehantering, där vi kontinuerligt följer upp våra leveranser och alltid strävar efter att bli bättre och mer effektiva. Din roll kommer att vara att stötta vid frågor som first line i servicedesken inte kan hantera.

Placeringsort

Umeå

Arbetsuppgifter

  • Relationsbygge mot kund
  • IT-arkitektur
  • Hantering av supportärenden på högre nivåer
  • Transformationer av kunders IT-miljöer
  • IT-drift (främst Azure)
  • Hantering av MDM/Intune
  • Nätverksdrift


Tidigare erfarenheter

  • Azure
  • M365
  • Windows klient-/serverlösningar
  • Infrastruktur- och plattformstjänster
  • Nätverk
  • Säkerhet


Språkkunskaper

Svenska och engelska flytande

Kontaktperson

Josefin Landare von Schantz

josefin.von.schantz@dizparc.se

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

dizparc Umeå AB

Placering

Umeå

Kontaktperson

dizparc Umeå AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons