Jobbsafari är en del avschibsted logo

Manager Client & Supplier invoices

Transdev · Stockholm · Ansök senast 27 sep. (150 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Transdev söker en Manager Client & Supplier invoices

Du har ett intresse för siffror, struktur och att redovisa rätt. Du är noggrann, analytisk och självgående. Du trivs med att arbeta och leda team samt dela din kunskap med andra. Du är inte rädd för utmaningar eller förändringar och vill göra skillnad i världen genom att bidra till en hållbar utveckling.

Om du känner igen dig i den här beskrivningen, har vi jobbet för dig!

Om rollen

Vi söker en Manager Client & Supplier invoices/Reskontrachef med förståelse för system och teknik till vårt finansteam i Stockholm. På Transdev kommer du att ha en central och varierad roll.

Du kommer ha personalansvar för 6 personer med ansvar för rekrytering, utbildning och utveckling av reskontrapersonal. Planera och fördela arbetsuppgifter inom teamet för att säkerställa en effektiv arbetsprocess. Du kommer att vara processägare för kund- och leverantörsfakturaflödena. Ansvar för att säkerställa att all information för bolaget reskontror är korrekt och uppdaterad samt följer gällande lagar och regler. Hantering av företagets reskontror, kreditvärdering och inkassoprocesser samt effektivisering av rutiner och processer.

Du rapporterar till Ekonomichef och din placering är på vårt huvudkontor i Bromma, nära Sundbybergs centrum, med delar av teamet placerat i Västerås.

Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta med reskontrahantering, god förståelse för ekonomiska principer och processer, samt en stark analytisk förmåga och noggrannhet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har kunskap inom gällande lagar och regler inom ekonomi och inkasso.

Som person är du självgående, initiativrik och teamorienterad med förmåga att leda i dynamiska miljöer. Du har förmåga att fatta strategiska beslut och hantera risker effektivt.

Vi erbjuder

Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag. På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans.

Mer information och ansökan

Tjänsten är på heltid som börjar med 6 månaders provanställning.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsanvarigCecilia Jegander, cecilia.jegander@transdev.se, 076-131 44 58.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.

I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Transdev

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Transdev Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons