Jobbsafari är en del avschibsted logo

Logoped till Centrum för hjälpmedel

Region Örebro län · Örebro · Ansök senast 1 sep. (127 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens HoS:2024:226 i din ansökan

Vi söker en logoped till en tjänst som hjälpmedelskonsulent på SPRIDA Kommunikationscenter.

Centrum för hjälpmedel (CFH) är en stimulerande verksamhet där du arbetar tillsammans med kunniga kollegor som har en stark drivkraft att hitta individuella lösningar för olika hjälpmedelsbehov. CFH fungerar som en resurs till andra vårdgivare vid hjälpmedelsförskrivning.

SPRIDA Kommunikationscenter är en av enheterna på CFH. Vi arbetar med hjälpmedelsbehov kring kommunikation, kognition och syn. Vi tar emot remisser från både region och kommun, i alla åldersgrupper. Gruppen består av arbetsterapeuter, logopeder, synpedagog och IT-tekniker. Vi bildar ofta team och arbetar tillsammans utifrån remisser/konsultationer vi får.

Centrum för hjälpmedel är en unik och viktig verksamhet inom område Habilitering och hjälpmedel som arbetar med att distribuera, prova ut och anpassa hjälpmedel. Centrum för hjälpmedel har ca 70 anställda och de yrkesgrupper som finns är bl.a. tekniker, lagerpersonal, ingenjörer, hjälpmedelskonsulenter samt administrativ personal. Samverkan sker kontinuerligt med andra verksamheter inom Region Örebro län samt länets kommuner. Centrum för hjälpmedel strävar efter ett öppet klimat och ledningen lägger stor vikt vid medarbetarnas delaktighet och inflytande.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.

Logoped till Centrum för hjälpmedel

Arbetsuppgifter

Som logoped hos oss kommer du att arbeta med kommunikationshjälpmedel inom områdena: alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), läs- och skrivhjälpmedel samt röst- och talflytshjälpmedel. I tjänsten ingår både patientrelaterat arbete och sortimentsarbete. Du kommer vara ett stöd till länets förskrivare när det gäller individuella hjälpmedelsanpassningar och tekniska frågor. Arbetet innebär:

  • rådgivning
  • hjälpmedelsutprovning
  • utbildning
  • omvärldsbevakning
  • upphandling

Övrig information

Kvalifikationer

Du som söker är legitimerad logoped. Tidigare erfarenhet av arbete med AKK är meriterande. Vi ser det som en tillgång om du även har arbetat med läs- och skrivsvårigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, självständighet och flexibilitet. Du är intresserad av att arbeta lösningsorienterat och trivs med att informera och utbilda andra. Pedagogisk fallenhet kommer att vara till stor nytta i det dagliga arbetet. Du har ett kreativt och nyfiket förhållningssätt och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Vi ser det som en förutsättning att du uppskattar att möta människor, att ge råd och stöd utifrån behov, och att du har ett genuint intresse av teknik.

Du har B-körkort, då resor ingår i tjänsten.

Ansökan

Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden.

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Besök vår verksamhet digitalt

https://www.youtube.com/watch?v=gisp7b9-sBI

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Region Örebro län

Placering

Örebro

Kontaktperson

REGION ÖREBRO LÄN

Vid ansökan:Ange referens HoS:2024:226 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons