Jobbsafari är en del avschibsted logo

Larmoperatör dagtid

Räddningstjänsten Skaraborg - RS · Mariestad · Ansök senast 19 maj (16 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens A1291072 i din ansökan

Räddningstjänsten Skaraborg är ett kommunalförbund som består av kommunerna Skövde, Lidköping, Mariestad, Vara, Tibro, Töreboda, Hjo, Karlborg, Essunga, Grästorp och Gullspång. Området har ca 190 000 invånare och en yta av ca 5 700 Km². Som medarbetare hos oss är du en viktig del i att nå vårt mål som är att skapa säkerhet, trygghet och omtanke för de som bor och vistas i vårt område. Räddningstjänsten Skaraborg har bland annat uppdraget att bemanna vad som kallas Trygghetscentralen för kommunerna Lidköping, Vara, Grästorp och Essunga. Trygghetscentralen ligger geografiskt placerad i Lidköping och målsättningen är att alltid ge kunderna/brukarna hög kvalitét, optimal service, empati och ett trevligt bemötande - alla tider på dygnet - i alla situationer. Räddningstjänsten Skaraborg är nu i etableringsfasen av ytterligare en Trygghetscentral som kommer placeras geografiskt i Mariestad. Vi söker nu larmoperatörer med placering i Mariestad. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill jobba som larmoperatör dagtid på Trygghetscentralen i Mariestad. I Trygghetscentralens arbetsuppgifter ingår inledningsvis att ta emot trygghetslarm och hantera ärenden via telefon, göra en bedömning, vidta åtgärder utifrån riktlinjer och rutiner samt dokumentera ärendet. Vartefter verksamheten utökas kan det tillkomma andra typer av larm och uppdrag att hantera. Tjänsten omfattar även visst administrativt arbete kring larmen samt installation av trygghetslarm, digitala lås och annan teknik i brukarnas hem. Arbetstiderna är tvåskift dagtid och innefattar helgtjänstgöring. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska som vill arbeta med IT-baserade administrativa system och har god datorvana samt är tekniskt intresserad. Som person ska du ha stor empati för andra människor och känna stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska trivas med att ge andra service, vara lyhörd för dina kunder samt vara bekväm med att arbeta med människor via telefon och olika larmsystem. Noggrannhet och stresstålighet är viktiga egenskaper för att kunna arbeta i Trygghetscentralen. Arbetet kräver att du kan fatta beslut på egen hand. Då arbetsuppgifterna även kan komma att omfatta installationer av trygghetslarm och annan teknik i brukarnas hem krävs B-körkort för tjänsten. Erfarenhet av arbete inom hemtjänst är meriterande men inget krav. ÖVRIGT Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Räddningstjänsten Skaraborg - RS

Placering

Mariestad

Kontaktperson

Skövde kommun

Vid ansökan:Ange referens A1291072 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons