Jobbsafari är en del avschibsted logo

Kundsupport / Customer Support hos Schenker AB

Kundsupport / Customer Support hos Schenker AB

Bravura · Umeå · Ansök senast 30 apr. (1 dag kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns eventuellt möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos företaget blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72,000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter. DB Schenker tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Arbetsuppgifter: I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon. Du tar emot inkommande samtal från kunder och har primärt kontakt med privatpersoner. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och sedan administrera dessa ärenden i affärssystemet. Därefter håller du kunden uppdaterad längs vägen tills att problemet är löst. I din roll har du dator och telefon som främsta arbetsverktyg. Ärenden du hanterar är av varierande sort men innebär till stor del frågor kring ombudspaket och leverans. Tjänsten innebär också att du ringer ut till företagets befintliga kunder runt om i Sverige för avisering i syfte att fastställa leveranstider. Du ingår i ett team på kundtjänst och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder med ett effektivt arbetssätt. • Inkommande ärenden via telefon • Administration i affärssystem • Fastställa leveranstider med befintliga kunder Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av att använda telefon som arbetsverktyg, exempelvis inom kundtjänst eller likvärdigt • God dator- och systemvana • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en roll där du ges möjlighet att prata med kunder och motiveras av att ge förstklassig service som bidrar till hög kundnöjdhet. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Som person är du målmedveten och gillar att se tydliga resultat av ditt arbete. Du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar sedan hårt för att uppnå dem. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och kunna prestera. Övrig information: Start: Omgående Plats: Umeå Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Umeå

Kontaktperson

Bravura Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons