Jobbsafari är en del avschibsted logo

Kundservicemedarbetare till försäkringsbolaget Gar-Bo!

Kundservicemedarbetare till försäkringsbolaget Gar-Bo!

Bravura · Stockholm · Ansök senast 5 maj (6 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar i 6 månader men med goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos GarBo. Om företaget: GarBo är Sveriges ledande försäkringsbolag inom byggbranschen. De erbjuder en rad försäkrings- och garantilösningar som skapar säkrare byggprocesser och tryggare bostäder. GarBo grundades 1989 och har idag ett 50-tal anställda på huvudkontoret i Stockholm. Deras vision är att ”Alla ska kunna bygga, bo och leva tryggt. Både nu och i framtiden”. Varje dag har GarBo förmånen att få bidra med kunskap, goda råd och trygghet i byggprojekt. De har en tydlig tillväxtagenda för de kommande åren och söker nu en kundservicemedarbetare till kontoret i Stockholm. Arbetsuppgifter: I rollen som kundservicemedarbetare kommer du bli en del av GarBos kundservice-team. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara att besvara telefon och mail samt hantera offerter och ställa ut försäkringar. Frågorna kommer variera stort och kommer från både privata- och företagskunder. Vanliga frågor som kommer in är exempelvis hur man tecknar en försäkring och var de hittar sina villkor. Du kommer även hantera offerter samt genomföra analyser för att kunna avgöra om kund är godkänd för en försäkring hos GarBo. Dessa analyser kan till exempel innehålla kreditupplysningar och annan bakgrundskontroll. Det ingår även bemanning av GarBos reception där du ger ett förstklassigt bemötande till besökande och hanterar intern service på bolaget. • Besvara frågor via mail och telefon • Skicka offerter och ställa ut försäkringar • Utföra bakgrundskontroller och analyser Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet från kundtjänst eller en supporterande roll som innefattar telefonvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska • God datavana • Erfarenhet från försäkringsbranschen är meriterande I rollen som kundservicemedarbetare pratar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du trivs som bäst i sociala sammanhang och tycker om att prata med kunder och att ge förstklassig service. Du har lätt för att sätta dig in i andra personers perspektiv och skapar förtroende hos de du arbetar med. Du tar dig tid att lyssna på andra, överväger andras åsikter och är lätt att prata med. Vidare tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och kan jobba lika bra själv som i grupp. Övrig information: Start: Omgående Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Bravura Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons