Jobbsafari är en del avschibsted logo

Kommunikatör

Randstad · Stockholm · Ansök senast 4 juli (66 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Arbetsbeskrivning


Vi söker nu en kommunikatör/webbredaktör till statlig myndighet för konsultuppdrag.


Uppdrag: start maj 2024 -november 2024

Omfattning: 40h/veckan, 8-16:30 (30min lunch)

Plats: Stockholm

Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Arbete som konsulten ska utföra kan bland annat avse följande:

  • Webbpublicering på framför allt på hemsidan och myndighetens intranät i Optimizely (tidigare EpiServer)
  • Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå.
  • Utföra kommunikationsaktiviteter i samband med fysiska och/eller digitala möten/konferenser
  • Producera och redigera innehåll (som exempelvis text, filmer, foton, ljud) till myndighetens kommunikationskanaler.
  • Kommunikationsstöd och rådgivning till verksamheten
  • Uppdraget innebär mer konkret bland annat att:
  • Utföra löpande operativa och strategiska kommunikationsaktiviteter vid uppkomna behov
  • Hantera löpande webbpublicering på extern webbplats och för intranätet


Mer om rollen:

  • Kommunikationsavdelning utvecklar, planerar, samordnar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation. Avdelningen består av två enheter. Kommunikationsenheten genomför och följer upp kommunikation genom t.ex. kommunikationsplanering, målgruppsanalyser och kommunikationsaktiviteter.
  • Förvaltar och utvecklar metoder för kommunikation.
  • Ansvarar för att samordna myndighetens prioriterade konferenser samt att planera myndighetens deltagande i utvalda externa arrangemang.
  • Ansvarar för övergripande kompetensutveckling i kommunikation.
  • Samordnar myndighetens kundundersökning.
  • Enheten för digitala kanaler
  • Har helhetsansvar för utveckling och optimering av Naturvårdsverkets digitala kommunikationskanaler utifrån verksamhetens mål och användarnas behov.
  • Ansvarar för analys och effektstyrning av våra digitala kommunikationskanaler, framförallt webbplatser och sociala medier.
  • Ger stöd till verksamheten inom webbpublicering, digitala konferenser och större möten, studiotjänster, publikationer och tillämpning av visuell identitet.

Kvalifikationer


För rollen behöver du:

  • Konsulten ska ha utbildning inom media eller kommunikation eller likvärdig utbildning. Med likvärdig utbildning som är relevant för uppdraget menas exempelvis utbildning i journalistik, eller kommunikation och lärande.
  • Konsulten ska ha minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som är relevant för uppdraget. Likvärdig arbetslivserfarenhet är exempelvis att ha arbetat med kommunikation på strategisk och operativ nivå, d.v.s planerat och genomfört kommunikationsinsatser.
  • Konsulten ska ha kunskap inom digital kommunikation samt sociala medier.
  • Konsulten ska ha goda kunskaper om webbpublicering (exempelvis i Optimizely/EpiServer)
  • Konsulten ska ha goda kunskaper i Office-paketet. Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat kunna använda programmen.
  • Konsulten ska ha goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Photoshop m.fl). Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat ska kunna använda programmet.
  • Konsulten ska ha goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons