Jobbsafari är en del avschibsted logo

Kommunikations- och försäljningschef

AB REGIONTEATERN BLEKINGE-KRONOBERG · Växjö · Ansök senast 26 maj (7 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Ansök via mejl

Vill du vara delaktig i arbetet med att utveckla och fördjupa relationen med vår publik?

Regionteatern Blekinge Kronoberg söker nu en kreativ och kulturintresserad chef som skall leda vår kommunikations- och försäljningsavdelning i arbetet med utvecklingen och relationen till vår publik, främst i Blekinge och Kronoberg men även i närliggande regioner samt i våra digitala kanaler.

Om tjänsten:

  • Du kommer att leda och utveckla publikarbetet och försäljningen av våra föreställningar både på våra fasta scener samt på turné i våra regioner.
  • Du ansvarar för all extern kommunikation, vilket innebär att planera, utforma, sprida, utvärdera och förvalta informations- och kommunikationsinsatser.
  • Du ansvarar för att skapa, skriva och koordinera innehåll på digitala plattformar, samt i program, pressmeddelanden, mm. vilket kräver att du är en duktig skribent som lätt växlar mellan olika former av skrivuppdrag.
  • Du är högst inblandad i försäljningen av alla föreställningar och övriga arrangemang.
  • Du har personalansvar inom avdelningen inkluderat delegerat ansvar för arbetsmiljö.
  • Ansvara för att producera digitalt och tryckt försäljnings- och marknadsföringsmaterial.
  • Delta i processen för framtagning av PR-/pressmaterial, fotografering och bildval.
  • Delta i publikarbete, kampanjer och marknadsföring av teaterns verksamhet.
  • Du har budgetansvar för marknadsförings- och försäljningsbudget.
  • Du representerar verksamheten i relevanta fora både internt och externt.
  • Du har ansvar att, tillsammans med VD och ekonomichef, sätta målen för försäljning av våra föreställningar och övriga tjänster.
  • Du kommer att leda arbetet för utveckling av våra digitala kanaler samt marknadsaktiviteter.
  • I din funktion är du direkt underställd VD.

Kvalifikationer – vi söker dig som har/är:

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, försäljning, marknadsföring, projektledning, kulturproduktion eller motsvarande.
  • Mycket viktigt är att du har hög nivå i att uttrycka dig i tal och skrift i framför allt svenska, men även engelska.
  • Goda kunskaper om layout, typografi, färg och form samt erfarenhet av system som inDesign, men även inom Office-programmen.
  • Erfarenhet av att hantera, utveckla och driva kundkontakter.
  • Körkort B är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:

  • Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer både med kunder och medarbetare.
  • Stort intresse för scenkonst och nyfikenhet för kulturutvecklingen i regionerna Blekinge och Kronoberg.
  • En självgående, strukturerad person med god förmåga att prioritera.
  • Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform:

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tjänsten är på heltid. Tillträde augusti 2024 eller enligt överenskommelse.

Ansökan med CV skickas till personal@regionteatern.se

I ditt personligt brev vill vi att du skriver en kort presentation av dig själv, varför du söker tjänsten och hur du anser att du kan bidra till verksamheten.

Sista ansökningsdag är den 26 maj 2024.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

AB REGIONTEATERN BLEKINGE-KRONOBERG

Placering

Växjö

Kontaktperson

AB Regionteatern Blekinge-Kronoberg

Ansök via mejl

Dela jobbannonsen

Anmäl annons