Jobbsafari är en del avschibsted logo

Kock Quality Hotel™ Grand Kristianstad

Quality Hotel Grand Kristianstad · Kristianstad · Ansök senast 31 juli (72 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Quality Hotel™ är en del av Strawberry. Är du vår nya kock på Quality Hotel™ Grand Kristianstad? Vi söker en inspirerande kock som tillsammans med teamet ska ta vårt hotell in i framtiden! Du har erfarenhet från motsvarande tjänst tidigare, håller hög kvalitétsnivå, är strukturerad med ett harmoniskt sinne. Din profil Du är en matkreatör som inspirerar och motiverar dina medarbetare att utvecklas på personligt plan och mot verksamhetens mål med nöjda återkommande gäster. Du håller hög standard för att leverera matupplevelser i världsklass, du är miljömedveten och van att jobba med hållbarhetsfrågor. Du har vinnarinstinkt, är lösningsorienterad och nyfiken, bra på att kommunicera och med ett högt kommersiellt fokus. Ditt ansvar: • Du har jobbat med stora volymer och logistik • Du är kvalitétsmedveten och har god kunskap i svensk och europeisk matlagning. • Du är van att driva igenom FnB-koncept och jobba strategiskt framåt. • Bidra till att öka livskvaliteten för gäster och medarbetare. • Du måste vara energisk, ha mod och vara entusiastisk. • Du är flexibel, stressar inte så lätt, professionellt och personligt bemötande mot kollegor och gäster • Väl dokumenterad tidigare erfarenhet • Köket är en helhet, därför måste du vara en bra lagspelare • Du kan arbeta individuellt och ansvarsfullt I din tjänst ingår: • Ansvarar och verkar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra såväl på den egna avdelningen som mellan avdelningar. • Aktivt arbeta för att främja en god feedbackkultur. • Vara väl insatt i avdelningen rutiner och förpliktelser • Fungera som Service Crew, arbeta på andra avdelningar än din huvudavdelning • Att du är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner. • Att du är uppdaterad och kunnig i hotellets hygienrutiner, egenkontroll av livsmedelshantering och liknande rutiner som gäller inom köket. • Följa företagets policys såsom exempelvis klädpolicy som innebär uniform (kockkläder), moderat make-up, inga smycken, namnskylt mm. Våra förväntningar: Quality Hotel Grand Kristianstad förväntar sig att ditt arbete genomsyras av våra värdeord: energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en “våga fråga” attityd. Nyfiken och engagerad ser vi att du är i allt och alla du möter, vilket skildrar begeistring. WeCare är en del av vår identitet och av vår kultur. Det är vi stolta över. Som en del av Strawberry delar vi en tradition och en kultur att göra mer än det som förväntas av oss - för gästerna, våra medarbetare, samhället och miljön. Detta kallar vi för WeCare. Om oss QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter. Mitt i hjärtat av Kristianstad ligger stadens största hotell, Quality Hotel Grand Kristianstad. Hotellet består av 4 våningar fyllda med 137 rum, restaurang, bar, gym samt en stor konferens- och bankettverksamhet. Vår ambition är att vara den självklara mötesplatsen för dig och dina kollegor, med familjen eller med vännerna över en middag. Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något. På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbete vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Strawberry tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj med över 200 hotell i norden och baltikum. Tillsvidareanställning med anställningsgrad 100%, 6 månaders provanställning tillämpas Tillträde efter överenskommelse Lön efter överenskommelse Tillgång till flertal förmåner Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag Anställd på Quality Hotel Som anställd i Quality Hotel har du, tillsammans med din avdelningsledare, ett ansvar att förstå hotellets/avdelningens 3 viktigaste mål (Loopon, ekonomiska mål samt Your Voice). Tillsammans med din avdelningsledare ska du kontinuerligt arbeta för att eftersträva att vi tillsammans når dessa mål. Vid klagomål där vi inte lyckats uppfylla gästens förväntningar, ska vi alltid eftersträva att rätta till klagomålet så att resultatet blir att vi överträffar gästens förväntningar. Det är alltid den som tar emot klagomålet som är ägare till att klagomålet rättas till. Du har mandat att leverera det lilla extra som krävs för att överstiga gästens förväntningar. Din avdelningsledare är ansvarig för att informera om hur långt ditt mandat sträcker sig. Som anställd i Quality Hotel är du förpliktigad att efterleva våra värdeord, Fun & Friendly. Tillsammans med din ledare är du ansvarig för att sätta dig in i hur vi på Quality Hotel levererar service och gästupplevelser genom våra värdeord och varumärkeslöfte ”with genuine care for each guest. With true personality”. Att fira framgång är viktigt för oss och alla anställda uppmanas att bidra till en vinnarkultur. Feedback är en viktig del av detta och som anställd ska du alltid ge en positiv och konstruktiv feedback till dina kollegor när du ser att någon utfört något extra bra, eller något som skulle kunna göras på ett bättre sätt. Eventuell konstruktiv feedback ges direkt till den person det gäller. Vi pratar med, och inte om, varandra i Quality Hotel. Ser du en reflektion av dig själv i punkterna? Skicka då din ansökan till oss nu.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Quality Hotel Grand Kristianstad

Placering

Kristianstad

Kontaktperson

Nordic Choice Commercial Services AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons