Jobbsafari är en del avschibsted logo

IT-onsite tekniker

Netjobs Group AB · · Ansök senast 8 juni (19 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Location: Uddevalla, Sweden

Antal tjänster: 1

Omfattning: tillsvidareanställning

Vi söker nu efter en ny kollega i Uddevalla. Vi ser efter dig som har ett brinnande intresse för IT och som kan tänka dig att jobba i ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter.

Vi levererar idag IT support på flera olika leveranser och behöver förstärka teamet med en kollega som kan börja 1. juli 2024.

IT onsite tekniker arbetar med teknisk support och löser problem med datorer åt kunder. I arbetet genomför man felsökningar, analyserar och åtgärdar uppkomna fel. Tekniker rollen ger även service och support till användare i samband med installation och underhåll av system. I rollen är man expert på datorer och behöver vara bra på att kommunicera och lösa problem åt användaren.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden;

· Operations & Technical Support (Break & Fix, Printers etc.)

· Tech bar / IT Solution Centre

· Audio/Video Support

· Digital Lockers & Vending Machines

· Stock Management / Asset Management

· Shipping, Disposal & Data Wiping Support Services

· IMACs and Break-fix

· VIP Support

· IT Supply Chain

Våra krav;

· Minst 2 års erfarenhet av IT eller IT verksamhet

· Djupare kunskap om hårdvarusystem och plattformar

· God allmän förståelse för IT-principer såsom nätverk, hårdvara och domäner

· Arbetskännedom om ledande mjukvarupaket som MS Office och Lotus Notes

· Goda kunskaper om Windows 10/11 och tillhörande mjukvara och applikationer

· God erfarenhet av hårdvara och mjukvara för slutanvändare felsökning Kunskap om mobila enheter (Blackberry och iPhones)

· Erfarenhet av att bygga, konfigurera, byta ut och felsöka EUC hårdvarukomponenter

· God erfarenhet av säkerhetskopieringsteknik

· Kunskap om operativsystem Windows

· Flytande svenska och goda engelskkunskaper

· Villig att resa inom arbetet

Meriterande om du har;

· Kunskap om IT asset management, IT supply chain, och hantering av detta

· Erfarenhet av fjärrsupportverktyg samt videokonferens system

· Tidigare erfarenhet av Onsite Technical support

· CompTIA A+, MCP/MCSE, OEM-certifiering

· Erfarenhet av virtuella, MDM- och VPN-miljöer, ITIL- miljöer, Microsoft SCCM

· Körkort och tillgång till egen bil

Om oss:

Hemmersbach är en globalt IT bolag som har nästan 5000 anställda och levererar IT tjänster i över 190 olika länder och vi växer fortfarande så det knakar.

Hos oss får du möjligheter att arbeta i ett spännande företag under växt. Arbetsdagarna är varierande, både när det kommer till våra olika kunder och arbetsuppgifter. Vi har ett internt ”buddy program” som fungerar som ett fadderprogram och du kommer att få ”hands on” utbildning dels ute hos kund genom våra tekniker och dels från ”skolbänken”. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef som ger dig rum och vägledning för personlig utveckling samt implementering av nya idéer. Sist men inte minst finns det stora möjligheter att utvecklas yrkesmässigt.

Har du lust att ta denna chans för denna utmaning, skicka då din ansökan med ett CV och personligt brev till Hemmersbach. Alla ansökningar ska ske genom vår portal;

https://www.hemmersbach.com/career/15513

Har du några frågor är du välkommen att ta kontakt med vår rekryteringsansvarige, Evelina Runnberg. Telefon; +47 406 11 834. Eller på Evelina.Runnberg@hemmersbach.com

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Netjobs Group AB

Kontaktperson

Netjobs Group AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons