Jobbsafari är en del avschibsted logo

Incident Manager

Pensionsmyndigheten · Luleå · Ansök senast 7 maj (6 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens 2024-33 i din ansökan

Är du vår nästa incident manager? Vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en kollega som skulle trivas att arbeta agilt med kunskaper i ITIL och ITSM-verktyg. Som incident manager hos oss har du en viktig uppgift på en IT-avdelning som ligger i framkant både vad gäller teknik och arbetssätt. Det vi gör tillsammans för 2,3 miljoner pensionärer och 6,1 miljoner pensionssparare är viktigt på riktigt! Pensionsmyndigheten är en myndighet som ligger i framkant när det handlar om teknik och utveckling. IT-avdelningen består idag av ca 350 medarbetare för att möjliggöra genomförandet av pensionsgruppens överenskommelse om långsiktigt höjda och trygga pensioner. För oss inom IT innebär detta nyutveckling under många år framöver, av ett flertal nya pensionsförmånssystem - med den senaste tekniken och arbetssätt. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en innovativ miljö präglad av stort driv där nya idéer välkomnas samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv. Visionen är satt: Bäst IT för Sverige 2025! Arbetsbeskrivning Ditt huvudsakliga ansvar som Incident Manager är att leda arbetet med att lösa högprioriterade incidenter. I rollen har du mycket kontakt med både tekniker, chefer och i vissa fall externa parter som Försäkringskassan. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - leda arbetet med att lösa högprioritetsincidenter, ofta i form av möten med olika kompetenser - samla in, sammanställa och analysera statistik som visar hur vi pass väl vi lever upp till de krav som ställs på processen - delta i relaterade områden som tex kontinuitetsplanering eller jobba med andra IT-processer - utvärdera processer och rutiner och att jobba med ständiga förbättringar av dem Målet med arbetet är att all incidenthantering ska ske enligt SLA. Vår IT utveckling sker enligt SAFe-ramverket och vår IT-drift och support hanteras enligt ITIL-ramverket.  Det huvudsakliga arbetet är operativt men det är en fördel om man kan se strategiskt och tänka på hur processer och rutiner ständigt kan förbättras. Din grupp består av 20 personer, varav ditt närmaste team består av ytterligare en incident manager och 7 processledare för övriga ITIL-processer. Utbildning och Erfarenhet Vi söker dig som har: - gymnasieutbildning - flerårig erfarenhet av att jobba i liknande IT-relaterade roller som processledare, projektledare, drift- eller supportansvarig eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant - goda kunskaper om ITIL som ramverk - goda kunskaper om ITSM-verktyg och MS Office-paketet - goda kunskaper om agilt arbetssätt - goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har: - eftergymnasial utbildning inom IT eller teknik - erfarenhet av operativt tekniskt arbete som t ex IT-tekniker eller systemutvecklare - erfarenhet av arbete med utveckling av IT-processer - erfarenhet av att ha jobbat med projektledning Egenskaper  För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga. I de flesta sammanhang jobbar du tillsammans med andra för att lösa incidenter och problem. Du behöver kunna ta egna initiativ och självständigt driva ditt arbete framåt, utan tydliga riktlinjer eller direktiv. Du behöver också ha ett gott omdöme och förmåga att göra väl avvägda bedömningar på problem som uppkommer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. Vi erbjuder Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. I Stockholm sitter vi i ljusa och trevliga lokaler centralt vid Hornstull på Södermalm. I Luleå sitter vi i nybyggda kontor som är beläget i Science Park på Porsön. Övrigt  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm eller Luleå. Arbetspsykologiska tester kan komma att förekomma i urvalet. Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. I den här rekryteringen använder vi oss därför av urvalsfrågor istället för att be om personligt brev, du ska därför inte bifoga det. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. #LI-HYBRID #VårtJobbBerörAlla Välkommen med din ansökan, ansök https://pensionsmyndigheten.varbi.com/se/apply/positionquick/711665/ Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Pensionsmyndigheten

Placering

Luleå

Kontaktperson

Pensionsmyndigheten

Vid ansökan:Ange referens 2024-33 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons