Jobbsafari är en del avschibsted logo

Handläggare ärendemottagning

Trafikverket · Borlänge · Ansök senast 5 maj (6 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens 13:2024:072 i din ansökan

Som Handläggare ärendemottagning på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.

Handläggare ärendemottagning

Arbetsuppgifter

Skulle det vara spännande att få en bred inblick och god kännedom om hela Trafikverkets verksamhet och bli en viktig länk mellan allmänheten och organisationen? Skicka då in ansökan till denna tjänst som handläggare ärendemottagning.

Hos oss på Kundservice och diarium ser vi i framtiden en ökad hantering av automatiska ärendeflöden och självservice. Som representant för Trafikverkets kundservice bemöter du alla dina kunder på ett professionellt sätt så att de känner sig välkomna och får hjälp med sitt ärende.

Du har många kontakter både inom och utanför Trafikverket, och du agerar stöd till verksamheten inom området diarieföring och besvarande av kundärenden. 

Två av de viktigaste arbetsuppgifterna är:

  • diarieföring och registrering av handlingar
  • handläggning av kundärenden i telefon och i ärendehanteringssystem

Den här rollen passar dig som trivs med strukturerade och likartade arbetsuppgifter av administrativ art. Den passar även dig som trivs i kundmötet och att arbeta i team för att nå målen tillsammans. Tjänsten avser i huvudsak dagtid med flexarbetstid men visst skiftarbete kan förekomma.

Övrig information

CV ska bifogas.

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att efter provanställningen arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.

#LI-Hybrid

Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 20, 21 och 22.

Vid eventuella frågor kontakta i första hand rekryterande chef Johan Bodin, se kontaktuppgifter nedan. 

Kvalifikationer

Vem är du?

För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha starkt kundfokus, god samarbetsförmåga, vara flexibel och lösningsorienterad. Du kommer att ha många kontaktytor internt och externt, därför är det viktigt för oss att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och förtroendefullt sätt. Du är självgående och trivs med att hantera uppgifter utifrån fastställda arbetssätt och rutiner. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.

Vi söker dig som

  • har en avslutad gymnasieutbildning
  • har relevant erfarenhet i närtid av arbete inom ärendehantering från en myndighet, kommun och/eller större organisation
  • har erfarenhet av att ha besvarat kundärenden i support eller kundtjänst eller har erfarenhet av registrering och/eller diarieföring av inkomna handlingar
  • har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • har goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du

  • har erfarenhet av digitala system med koppling till kundärendehantering, exempelvis W3D3 eller Lime
  • har utbildning i diarieföring och/eller förvaltningsrätt
  • har goda kunskaper i offentlighetsprincipen

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.

På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Trafikverket

Placering

Borlänge

Kontaktperson

Trafikverket

Vid ansökan:Ange referens 13:2024:072 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons