Jobbsafari är en del avschibsted logo

Front of House Manager till Himlen

Restaurang Himlen · Stockholm · Ansök senast 7 maj (8 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Restaurang Himlen ligger på 25:e och 26:e våningen i Skrapan mitt på Götgatan. Vår ambition är att ge våra gäster en helhetsupplevelse i en miljö med fantastisk utsikt och avslappnad söderkänsla. Våra två restauranger håller hög kvalité både i mat och dryck samt service. Köket, med 46 platser och Grill & Cocktail, med 60 platser och ytterligare 150 platser i bardelen, erbjuder vi våra gäster spännande menyer. Så nära himlen man kan komma! Välkomna. Läs mer om oss på https://www.restauranghimlen.se/ Vi söker Vi söker dig som älskar restaurangbranschen och som är en driven ledare på jakt efter en ny utmaning. Som Front Of House Manager blir du ansvarig för driften och personalen på alla stationer ”front of house” såsom servis, hovmästare och bar. Du rapporterar direkt till VD men kommer att arbeta tätt med Back Of House Manager, som ansvarar för drift och personal ”back of house” och du kommer även att ha ett bra organisatoriskt stabsteam i ryggen. Du kommer även att ha Barchef och Hovmästare till din hjälp i driften. Vi ser att du har tidigare erfarenhet från restaurang där du haft en ansvarsposition under en längre tid. Du har öga för detaljer och är prestigelös i ditt arbete och kan ta i där det behövs. Vi ser att du har lätt för att jobba enligt givna mallar och direktiv men räds inte förändringar på vägens gång som följer arbetet i en restaurang. Du älskar att vara mitt i händelsernas centrum bland kollegor och gäster där du är den naturliga ledaren som styr alla mot samma håll. Du är tydlig och rak mot dina medarbetare och tar dig an svåra situationer och arbetsuppgifter på ett positivt sätt. Arbetet kommer stundtals att innebära ett väldigt högt ett tempo så vi ser att du är stresstålig och lösningsorienterad. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta ca 30 timmar i veckan aktivt i service och ditt huvudsakliga arbete består att arbetsleda dina kollegor och att se till att våra gäster får en bra upplevelse hos oss. Dina arbetsuppgifter innefattas av: • Vara ansvarig för och arbetsleda all personal ”front of house” • Vara ansvarig för att driften på restaurangen fungerar • Vara ansvarig för att koncept följs och utvecklas inom givna ramar • Inköp av råvaror och inventarier till servisen • Delvis ansvarig för rekrytering • Introduktion av ny personal • Vissa administrativa uppgifter såsom inventering, statistikrapporter och budgetering • • Vi tror att du • Har en bred tidigare erfarenhet från restaurangbranschen • Har minst 3 års tidigare arbete i en arbetsledande roll • Är en kvällsmänniska • Har goda kunskaper om mat och dryck • Har en naturlig ledarskapsstil • Kan arbeta efter givna mallar och direktiv • Är strukturerad i ditt arbete • Kunna kommunicera väl på svenska och engelska i både tal och skrift • • Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och har som ambition att vara en välorganiserad koncern med en tydlig struktur där vi ser och värdesätter våra medarbetare. Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och ett tajt arbetslag som hjälper varandra när det behövs. Stora möjligheter att utvecklas inom koncernen finns. I koncernen Sjöstadsgruppen ingår Restaurang Himlen, högst upp i Skrapan mitt på Södermalm samt Sjöstaden Skybar och Restaurang Göteborg i Hammarby sjöstad. Varmt välkommen att ansöka via ansökningsknappen, ej via e-post. Vi sköter urval löpande och tillsätter rollen så snart vi har hittat rätt person, så vänta inte med din ansökan.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Restaurang Himlen

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Sjöstadsgruppen AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons