Jobbsafari är en del avschibsted logo

Forma framtidens hemtjänst som enhetschef i Gråbo!

Forma framtidens hemtjänst som enhetschef i Gråbo!

Lerums kommun · Lerum · Ansök senast 22 maj (3 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens C191905 i din ansökan

Vill du vara med och forma framtiden för Lerums hemtjänst? Vår verksamhet genomgår nu en spännande utveckling med differentiering av service- och omsorgsuppgifter för våra medarbetare, specialisering inom demensområdet och ett stort fokus på chefers förutsättningar. Som ett led i att skapa ett hållbart chefsuppdrag där det finns utrymme för ett nära och coachande ledarskap utökar vi nu vår chefsorganisation! Just nu söker vi två enhetschefer till vår gemensamma ledning i Gråbo, där vi tillsammans leder enheten. Hos oss får du vara en del av ett gemensamt ledarskap och bidra till att forma en professionell och omtänksam hemtjänst för framtiden. Vill du vara med på resan? Varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Hemtjänsten i Lerums kommun består av fyra distrikt samt ett gemensamt serviceteam. Distrikt Gråbo utgår från Gråbo centrum och arbetsgruppen består av ca 45 undersköterskor och vårdbiträden samt två hemtjänstadministratörer som stödjer medarbetare och chefer i den dagliga planeringen. Som enhetschef i Gråbo hemtjänst har du gemensamt ledarskap med en chefskollega och tillsammans leder ni verksamheten framåt. Er närvaro och ert engagemang är viktiga faktorer för att skapa en arbetsmiljö präglad av delaktighet och arbetsglädje. Genom ett coachande ledarskap främjar ni utveckling och ansvarstagande hos era medarbetare och säkerställer att våra ledord om professionellt bemötande, likabehandling och målmedvetenhet genomsyrar all verksamhet. Er roll som enhetschefer innefattar även att vara en del av hemtjänstens ledningsgrupp där ni tillsammans arbetar för teamkänsla och utveckling. Digitalisering och kreativa lösningar är också prioriterade områden där er input är värdefull. I ditt uppdrag bär du huvudansvar för enhetens ekonomi, arbetsmiljö, personalansvar och att verksamheten bedrivs i enlighet med tillämplig lagstiftning. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme. I ord och handling lyfter du fram de värderingar som vår verksamhet bygger på. Vad erbjuder vi dig? • En möjlighet att vara med i utvecklingen av framtidens hemtjänst! • Motiverade medarbetare som arbetar efter tydliga roller • Att vara en del av en stöttande kollegial grupp av enhetschefer där vi delar erfarenheter tillsammans • Ledarutbildning, exempelvis Utvecklande ledarskap • En nära chefskollega att ha gemensamt ansvar och beslut med • En långsiktigt hållbar arbetsmiljö KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är coachande och vill se dina medarbetare växa och utvecklas. Du har en högskoleexamen om minst 180 högskolepoäng som t.ex. socionom eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har vidare god kännedom om socialtjänstlagen och arbetsmiljölagen. Erfarenhet från ledarskap inom hemtjänst eller annan vård- och omsorgsverksamhet är meriterande men inget krav. Vidare ser vi det som positivt om du har erfarenhet av ett gemensamt ledarskap eller ett nära samarbete med chefskollegor. Som person ser vi att du är kommunikativ, har förmåga att samarbeta med olika professioner och enheter samt är trygg i ditt ledarskap och i att fatta beslut. Du uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av samarbete, ansvarstagande och har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare till utveckling och är ett gott föredöme. Det är fördelaktigt om du är trygg med gruppdynamik och stärka medarbetarskapet. Intresserad? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Vi tillämpar löpande rekrytering så varmt välkommen med din ansökan. Tjänsterna tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Lerums kommun

Placering

Lerum

Kontaktperson

Lerums kommun

Vid ansökan:Ange referens C191905 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons