Ekonomiassistent
Nordicgoods AB · Lidköping · Ansök senast 29 maj (12 dagar kvar)
Heltid · Tillsvidareanställning
Vid ansökan:Ange referens Ekonomiassistent i din ansökan
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av vårt team och ha ansvar för följande uppgifter:
- Bokföring av löpande affärshändelser
- Hantering av leverantörs- och kundreskontra
- Kontoanalys och avstämningar
- Momsrapportering och övriga skattefrågor
- Assistera vid månads-, kvartals- och årsbokslut
- Bidra till att säkerställa god internkontroll och efterlevnad av ekonomiska riktlinjer och regelverk
- Löneadministration inklusive skatter och sociala avgifter
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du ha följande kvalifikationer och egenskaper:
- Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet av bokföring och ekonomihantering
- Goda kunskaper i Fortnox och Office-paketet.
- Strukturerad, noggrann och analytisk
- Förmåga att arbeta både självständigt och i team
- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
Anställningsvillkor:
Tjänsten är en heltidsanställning med placering på vårt kontor i Lidköping.
Arbetstider:
Kontorstider 07-16
Ansökan:
Välkommen med din ansökan genom att skicka ditt CV och personliga brev via e-post till lisa.lang@nordicgoodsab.com senast 2024-05-31. Märk din ansökan med "Ekonomiassistent". Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Nordicgoods AB
Placering
Lidköping
Kontaktperson
Nordicgoods AB
Vid ansökan:Ange referens Ekonomiassistent i din ansökan