Jobbsafari är en del avschibsted logo

Ekonomiassistent

Grand Hôtel Stockholm · Stockholm · Ansök senast 20 sep. (143 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Grand Hôtel Stockholm har varit hem för celebriteter, storslagna evenemang och helt vanliga livsnjutare sedan 1874. I ett ständigt rampljus har hotellet varit ledande inom modern lyx de senaste 150 åren. Vi arbetar oavbrutet för att hotellupplevelsen ska bli ännu mer njutbar, överväldigande och på alla sätt välkomnande för våra gäster. Vi som får det att hända är ett engagerat team med fötterna på jorden som tycker om att hjälpas åt. Grundstenarna för hotellets framgång har alltid varit människorna som jobbar här och som varje dag tillsammans skapar upplevelser i absoluta världsklass för våra gäster. Vi som stolt kallar Grand Hôtel för vår arbetsplats kommer från olika bakgrunder, kulturer och erfarenheter – men med ett viktigt gemensamt mål – att vara en perfekt värd för våra gäster och en varm vän för våra kollegor

För att på bästa sätt möte hotellets behov 2024 och framåt söker vi nu en ekonomiassistent till vår interna ekonomiavdelning

OM ROLLEN

Du kommer vara del i ett team bestående av sju personer. Som person bör du vara en bra organisatör med siffersinne och trivas i en arbetsmiljö där det periodvis är hög fart och intensitet. Du ska ha lätt för att samarbeta och ta egna initiativ. Du bör även vara noggrann, positiv och utåtriktad.

Arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för leverantörsreskontran i alla våra bolag (idag 11 bolag)
    • Skanna, registrera och administrera leverantörsfakturor
    • Ansvara för Visma DCE
    • Avstämningar
    • Hantering av påminnelser och förfrågningar från leverantörer
    • Leverantörsbetalningar och återrapportering
  • Presentkortshantering
  • Bokning bankinbetalningar för vissa mindre bolag
  • Behjälplig med avstämningar i samband med bokslut
  • Allmänt ekonomiadministrationsstöd

För att trivas och lyckas i rollen är du en person som fungerar bra i grupp, är strukturerad och har erfarenhet av att arbeta i processer. Du är initiativtagande och van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper kommer att spela en central roll och för att bli framgångsrik i rollen är du flexibel, prestigelös och relationsorienterad. Du är driven och har förmåga att skapa lösningar utifrån uttalade behov inom företaget. Du trivs i en administrativ roll där du får arbeta brett.

VEM ÄR DU?

  • Du har minst gymnasieekonomiexamen
  • Du har tidigare praktisk erfarenhet från att arbeta på en ekonomiavdelning
  • Tidigare erfarenhet från hotell- eller servicenäringen och från liknande arbetsuppgifter är meriterande
  • Goda redovisningskunskaper
  • Du är drivande och tycker om att arbeta administrativt
  • Gillar att jobba med ett starkt varumärke i en dynamisk miljö med personal från många olika kulturer
  • Innehar en hög integritet och stabilitet samt känner dig trygg i att arbeta med internationella kontakter.

VI ERBJUDER:

  • En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda.
  • En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster
  • Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter
  • Att vara med och fortsätta utveckla hotellet för att vara en attraktiv arbetsplats
  • Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
  • Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (25/4-24).

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Grand Hôtel Stockholm

Placering

Stockholm

Kontaktperson

AB Nya Grand Hotel

Dela jobbannonsen

Anmäl annons