Jobbsafari är en del avschibsted logo

Ekonomiassistent till greentechföretaget Budi!

Ekonomiassistent till greentechföretaget Budi!

A-hub · Stockholm · Ansök senast 21 sep. (144 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vill du vara en del av ett snabbt växande företag som arbetar för att göra positiva förändringar för miljön? Då är den här rollen rätt för dig!Budi söker nu en ekonomiassistent/administratör som kommer att spela en central roll i företaget. I den här rollen får du möjlighet att arbeta i ett härligt team med en öppen och inkluderande kultur.

OM BUDI

Budi är en digital auktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att på ett smidigt och tryggt sätt köpa och sälja alla tänkbara produkter, däribland tunga fordon, maskiner, inventarier och IT-produkter. Detta i en transparent process till rättvist marknadspris.

Budi grundades med syftet att göra det enklare för människor att fatta hållbara och ansvarsfulla köp- och säljbeslut. Tillsammans behöver vi arbeta för att främja återbruk och miljövänliga åtgärder och ge dem en större plats i vår värld.

OM TJÄNSTEN

Rollen innefattar två huvudsakliga ansvarsområden: ekonomi och administration. Budi har ett externt företag som sköter bokföringen, men dukommer att vara ansvarig för att sammanställa alla nödvändiga underlag.Du kommer även att ha hand om betalningar, skapa fakturor och vara med i förändringsprojekt med digitalisering av fakturering och bokföring.När det gäller den administrativa biten arbetar du brett i organisationen med exempelvis avtalskunder, fordonshantering och auktionsarbete. Framåt finns det stora möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar. Budi är som sagt en snabbt växande organisation som är i en föränderlig fas, det tas snabba beslut och nya idéer är mer än välkomna.Din närmsta chef Christoffer är i sitt ledarskap inlyssnande och ger möjlighet tillmycket ansvar så att du kan utvecklas och växa i rollen.

ARBETSUPPGIFTER

  • Löpande redovisning
  • Fakturering
  • Kund och leverantörsreskontra
  • Avstämning av klientmedelskonto
  • Försäkringar och pensioner
  • Administration
  • Kund finansiering
  • Fordonshantering samt dokumentation
  • Stötta kundsupporten

VI SÖKER DIG SOM

  • Har en relevant utbildning inom ekonomi
  • Har erfarenhet av Fortnox eller liknande bokföringsprogram
  • Flytande i svenska och engelska

DET ÄR MERITERANDE OM DU

  • Har erfarenhet av bilbranschen och exporthantering

SOM PERSON ÄR DU

För att lyckas i den här rollen är dutrygg i dig själv, dutrivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även analytisk, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga.Vi söker dig som är flexibel och prestigelös och tar dig an arbetsuppgifter även utanför ditt arbetsområde för att hjälpa teamet. Du är även en initiativtagande person som kommer med nya idéer och strävar alltid efter utveckling och lärande.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående

Arbetstider: Ordinarie kontorstider

Plats: Bromma

Anställningsform: Heltid

Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till A-hub. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" nedan

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

A-hub

Placering

Stockholm

Kontaktperson

A Hub AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons