Jobbsafari är en del avschibsted logo

CRO- och content specialist till Åhléns

Åhléns · Stockholm · Ansök senast 25 okt. (162 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Även om vi funnits i snart 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare - både i butik och på nätet. Nu söker vi en CRO- och content specialist till vårt e-com team! Vi erbjuder dig Hos oss får du möjligheten att vara en nyckelspelare i konverteringsoptimering och den övergripande experimentprocessen. Du kommer att arbeta med vårt användargenererade innehåll (UGC) och annat innehåll på ahlens.se. Tillsammans med dina kollegor inom Customer Experience kommer du att spela en central roll i vårt arbete med att öka förståelsen för olika kundgruppers behov, beteende och attityder. Du kommer även att bidra till att Åhléns utvecklas till ett insiktsdrivet företag. I rollen ingår även bland annat: - Sätta och driva CRO roadmapen och experimentprocessen - Hålla workshops - Definiera KPI:er tillsammans med intressenter - Arbeta med användargenererande content (UGC) samt annat innehåll på åhlens.se - Vara superuser för våra CRO-och UGCverktyg - Dela med sig av insikter till andra avdelningar & team Du blir en del av vår ecom-organisation och samarbetar med UX och analytiker. Du kommer även jobba nära marknad och online merchandising som är centrala intressenter i rollen. Vem är du? Som CRO- och content specialist på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig: - Ca 2-3 års erfarenhet av liknande tjänst med fokus på CRO - Goda kunskaper i Google Analytics och något CRO-verktyg. Erfarenhet av publiceringsverktyg, Hotjar, Flowbox, Testfreak, Voyado eller liknande är meriterande. - Erfarenhet av att skriva kundanpassat innehåll - Erfarenhet av detaljhandeln är meriterande Vi söker dig som är analytisk och är intresserad av att driva verksamheten mot ett mer datadrivet arbetssätt genom experiment och analys. Då det händer mycket hos oss kommer du trivas om du är flexibel och gillar att arbeta iterativt. Vi värdesätter din förmåga att ta initiativ och driva projekt framåt. Vidare är du en skicklig skribent med en god förståelse för det svenska språket. Du bör kunna kommunicera komplex information på ett klart och övertygande sätt samt anpassa texter för olika målgrupper och olika digitala kanaler Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan vid Odenplan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Åhléns

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Åhléns AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons