Jobbsafari är en del avschibsted logo

CFO

Botek Systems AB · Ulricehamn · Ansök senast 8 juli (70 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Arbetsbeskrivning

Vi söker en affärsmässig och utvecklingsinriktad CFO som vill vara med på vår fortsatta resa framåt. Som CFO hos Botek kommer du att få arbeta i en bred och verksamhetsnära roll och vara delaktig i såväl operativa som strategiska beslut. Du arbetar tätt ihop och rapporterar till VD och sitter med i ledningsgruppen.

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta
  • Löpande bokföring, skatt, moms, statistik
  • Månads- och Årsbokslut
  • Årsredovisning och deklaration
  • Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg
  • Delaktig i budget, prognos och forecast
  • Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare
  • Ansvar för utveckling av affärssystem
  • Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er

För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du proaktiv, engagerad och driven med en god förmåga att skapa ordning och struktur. Du har en väl utvecklad analytisk ådra och ett lösningsorienterat angreppssätt med en vilja att kontinuerligt utveckla processer och rutiner. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen För att passa in och trivas i vår organisation är du en prestigelös och bra lagspelare. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

I den här rekryteringen samarbetar Botek AB med Randstad. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: liza.dahlin@randstad.se

Ansvarsområden

  • Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta
  • Löpande bokföring, skatt, moms, statistik
  • Månads- och Årsbokslut
  • Årsredovisning och deklaration
  • Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg
  • Delaktig i budget, prognos och forecast
  • Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare
  • Ansvar för utveckling av affärssystem
  • Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er

Kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.

Om företaget

Botek Systems AB

Botek Systems AB utvecklar, tillverkar och säljer fordonsmonterade avfallsvågar och system för automatisk tömningsregistrering med tillhörande programvaror anpassade för den växande renhållningsbranschen. Bolaget har sitt huvudkontor i Ulricehamn, är idag ca 50 anställda och omsätter ca 130 miljoner.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Botek Systems AB

Placering

Ulricehamn

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons