Jobbsafari är en del avschibsted logo

Assistant Department Lead - Customer Care

Assistant Department Lead - Customer Care

Nordic Nest · Kalmar · Ansök senast 28 sep. (152 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

De flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.

Nu söker vi Assistant Department Leads till våra avdelningar Nordics, International och Claims. Vi söker dig som är inspirerande, engagerad och vill bidra till att skapa världens bästa kundupplevelse tillsammans med team Customer Care.

Om rollen;Som Assistant Department Lead inom Customer Care är ditt främsta uppdrag att tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften på avdelningen. Du leder teamet för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundupplevelse. Du arbetar operativt tillsammans med teamet med att hjälpa våra kunder över telefon, mail och chatt. Du rapporterar till Department Lead.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att;

  • Tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften för avdelningen.
  • Säkerställa att vi ständigt arbetar för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt moment.
  • Arbeta i driften med att hantera kundärenden.
  • Utveckla arbetet för att vi ska höja kvalité och effektivitet.
  • Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål.
  • Coacha, utbilda och peppa teamet på avdelningen.
  • Ansvara för diverse administrativa uppgifter på avdelningen.

Detta är rätt utmaning för dig som vill utvecklas som ledare och som vill bidra till våra mål genom att skapa engagemang och inspiration i teamet genom en operativ ledarroll.

Om dig;Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Du förstår att framgång byggs genom samarbete, och att vara ett föredöme är en självklarhet för dig.

Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.Du har mycket goda kunskaper engelska i tal och skrift. Är du även flytande i svenska samt något annat språk inom några av våra marknader ser vi detta som starkt meriterande - men det viktigaste är att du brinner för ledarskap och vill vara med och vill bidra till att teamet växer och utvecklas.

Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras.

För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.

Välkommen hem!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan!

För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Johanna Stensson -johanna.stensson@nordicnest.com, Oscar Gorton, oscar.gorton@nordicnest.com eller David Carnelius - david.carnelius@nordicnest.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Nordic Nest

Placering

Kalmar

Kontaktperson

Nordic Nest AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons