Vi söker förstärkning till enheten för ekonomiskt bistånd

Partille kommun

Publicerad
2020-03-20
Annons-ID
23961182
Ort
Partille
Antal platser
1
Yrke
Socialsekreterare
Sista ansökningsdag
2020-04-03

Om jobbet

Partille kommun har idag 39 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vill du ha roligt på jobbet? Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att få överblick över. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.

Nu finns möjligheten att bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu förstärkning till enheten för ekonomiskt bistånd för att ännu bättre kunna fokusera på våra utvecklingsfrågor som t ex arbetet med e-ansökningar.

Som socialsekreterare hos oss får du engagerade arbetskamrater och god arbetsgemenskap. Enheten består av en mottagningsgrupp, en rehabgrupp, boendesekreterare, assistent samt budget- och skuldrådgivare. Det dagliga arbetet leds av en metodstödjare. Alla våra socialsekreterare får löpande processhandledning.

Vår målsättning är att stärka våra kunders egna möjligheter att leva ett självständigt liv och bli självförsörjande. Vi har ett nära samarbete med Arbetsmarknadsenheten som erbjuder arbetsträning, praktikanskaffning och jobbsökarverksamhet.

Vi arbetar med handläggning av ekonomiskt bistånd, boendefrågor och våld i nära relation. Att ha jour och hantera akuta situationer ingår också i arbetsuppgifterna.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har ett engagemang för frågor som rör ekonomiskt bistånd. Har du tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning av ekonomiskt bistånd, boendefrågor, eller arbete med våld i nära relation så är detta meriterande. Du trivs med dokumentation och administrativa uppgifter. Goda kunskaper i det svenska språket krävs samt god datorvana.

Du bör vara flexibel och ha god förmåga att hantera oplanerade situationer. Du förstår socialtjänstens uppdrag och utmaningar. God samarbetsförmåga är viktigt eftersom samverkan är viktigt för oss. I mötet med såväl kunder som dina kollegor har du ett gott bemötande och du är tydlig i din kommunikation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval görs löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. %>

Var ligger arbetsplatsen?

Varaktighet, arbetstid

Varaktighet: Tillsvidare
Omfatning: Heltid (100 %)
Anställningsform: Vanlig anställning

Anställningsvillkor

Heltid.
Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Lön

Enligt avtal.. Fast månads- vecko- eller timlön

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2020-04-03
Ange referens:
Ansökan via web

Arbetsgivaren

Partille kommun

Källa

Arbetsförmedlingen (se annons här )

Cookies på Jobbsafari

För att göra Jobbsafari bättre samlar vi in information från dig som besöker oss med hjälp av cookies. Cookies placeras av Jobbsafari och våra samarbetspartner. Läs mer här om hur vi använder cookies och hur du kan hantera cookies.