Jobbsafari är en del avschibsted logo

Är du Trafikverkets nya IT tekniker?

Är du Trafikverkets nya IT tekniker?

Trafikverket · Jönköping · Ansök senast 30 apr. (1 dag kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens 27:2024:063 i din ansökan

Gör din kompetens till en tillgång hos Trafikverket! Som IT-tekniker förstärker du vårt dedikerade supportteam med expertis och professionalism för att möta våra användares behov på bästa möjliga sätt.

Är du Trafikverkets nya IT tekniker?

Arbetsuppgifter

Som IT tekniker arbetar du med användarnära support och stöd som rör Trafikverkets IT-infrastruktur. Du ger support som omfattar IT-arbetsplatsen med klienter och dess kringutrustning såsom mobiltelefoni, skrivare, kontorsnätverk, mötesrum och digitala mötestjänster. Du felsöker, åtgärdar och svarar på frågor från medarbetare på Trafikverket.

I rollen arbetar du ärendebaserat och ansvarar för att aktivt arbeta med dina ärenden och ge återkoppling till användare och beställare. Utöver att ge fysisk support på kontoren du jobbar på så ger du även support på distans och stöttar användare via telefon, Skype och e-post. I arbetsuppgifterna ingår också att inventera och upprätthålla reservdelslager av viss arbetsplatsutrustning.

På Trafikverket möter vi varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Du kommer att ingå i ett engagerat och positivt team med kollegor som är spridda runt om i landet. Genom att ha en tät dialog och dagligen stötta och hjälpa varandra uppfyller vi våra gemensamma mål!

Resor i tjänsten kan förekomma då du vid behov kommer fungera som backup till tekniker på andra orter. 

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Jönköping. 

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 21

Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Cristian Spjuth (cristian.spjuth@trafikverket.se), om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?

För att lyckas i rollen är det viktigt att kan sätta dig in i andras situation. Du arbetar på ett strukturerat sätt med fokus på ordning och reda och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du bidrar till helheten genom god kommunikation och i samverkan med andra. Det är också viktigt att du har en god problemlösningsförmåga och snabbt hittar lösningar på uppkomna problem.

Vi söker dig som har

  • gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av oss bedöms likvärdig
  • minst ett par års aktuell arbetslivserfarenhet av att ge support på Microsofts produkter
  • minst ett par års aktuell arbetslivserfarenhet av att hantera IT-supportärenden på plats hos användare
  • B-körkort för manuellt växlad bil
  • goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att ge support och guidning av Apples mobiltelefoner på plats hos användare
  • erfarenhet av att felsöka och felavhjälpa konferensrumsutrustning samt teknisk support vid större fysiska möten
  • vana av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, gärna Remedy ITSM

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.

Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Trafikverket

Placering

Jönköping

Kontaktperson

Trafikverket

Vid ansökan:Ange referens 27:2024:063 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons