Jobbsafari är en del avschibsted logo

Administratör / tullhantering till företag i Göteborg

Administratör / tullhantering till företag i Göteborg

Bravura · Göteborg · Ansök senast 10 maj (3 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: Företaget erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige har de ca 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. De arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Nu söker de förstärkning till tullavdelningen som sitter på fina lokaler på kontoret i Mölndal. Arbetsuppgifter: Som tullagent på detta företag jobbar du i huvudsak med att producera tulldeklarationer, transiteringar, intrastat, tillfällig lagring samt fakturering. Du kommer i hög grad arbeta med service åt företagets transportkunder. De flesta kundkontakterna är interna, men viss extern kundkontakt förekommer också. En stor del av arbetet inkluderar även att vara i kontakt med myndigheter och det är därmed viktigt att hålla sig uppdaterad i tullagstiftningen för att klara tjänsten som tullagent. Tullavdelningen finns på två adresser, totalt är ni ca 10-15 personer som arbetar tillsammans med mål om att nå kundernas förväntningar gällande import och export. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning som tullspecialist • Något års erfarenhet av administrativt arbete, meriterande om du arbetat i transportkedjan, exempelvis som bokningsadministratör alternativt att du arbetet med leveransvillkor genom logistik och/eller inköp • Goda kunskaper i Office365 • Flytande i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska För att trivas i rollen är du van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du är noggrann i utförandet av arbetsuppgifter och har ett tillvägagångssätt för att lösa problem. Vidare trivs du i en supporterade roll och vi tror att du motiveras av att hjälpa andra människor. Övrig information: Start: Omgående Plats: Göteborg (Mölndal) Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Göteborg

Kontaktperson

Bravura Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons