Jobbsafari är en del avschibsted logo

Account Manager till Sensec

Bravura · Stockholm · Ansök senast 6 maj (7 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sensec. Om företaget: Sensec är ett av Sveriges största och mest expansiva bolag inom säkerhetstekniska lösningar. I deras nybyggda lokaler i Arlandastad bedriver de verksamhet i att marknadsföra, sälja och utföra teknisk service av säkerhetsprodukter som narkotika- och sprängämnesdetektorer, metalldetektorer, röntgenutrustning och strålningsdetektorer. Verksamhetsområdena är i huvudsak säkerhetskontroll vid in- och utpassering, bagagekontroll, fordonskontroll och kontroll av inkommande post/paket. Sensec erbjuder färdiga lösningar för utförande av säkerhetskontroll som rådgivning, teknisk utrustning, service och utbildning. Arbetsuppgifter: I rollen som Account Manager ansvarar du självständigt för att sälja och marknadsföra företagets lösningar och tjänster inom de segment som du blivit tilldelad. Ditt huvudsakliga ansvar är att skapa och bredda säljaffären utifrån befintliga och nya kunders behov. Du ansvarar för att skapa en strategisk plan för bearbetning av kunder och du utvecklar samt identifierar nya behov hos befintliga kunder som driver affärerna framåt inom respektive segment. Vidare gör du omvärldsanalys och håller dig uppdaterad om lagförändringar, konkurrenter och händelser i Sverige och i världen som är av betydande vikt för affärerna och relationerna. I rollen har du flera kontaktytor både internt och externt, du ingår i ett försäljningsteam på fem personer. Du har ett tätt samarbete med servicetekniker samt med leverantörer där du inhämtar nödvändig information om produkterna och systemen för att driva affärerna framåt. Du utgår från kontoret i Arlandastad där du får möjlighet och arbeta två dagar hemifrån. I rollen förekommer resor där du besöker både kunder och leverantörer runt om i Sverige. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: •Tidigare erfarenhet av att jobba med försäljning i en roll som Account Manager eller liknande • Goda kunskaper i PowerPoint och Excel • God teknisk förståelse • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • B-körkort För rollen som Account Manager söker vi dig som har förmåga att se affärers långsiktiga betydelse och som resonerar utifrån ett strategiskt perspektiv. Vi söker dig som snabbt kan skapa förtroende och är en duktig relationsbyggare. Du behöver kunna samarbeta med andra, då denna roll bygger på att i samråd med andra funktioner skapa värde för slutkunden. Du trivs med att självständigt strukturera och organisera ditt arbete. För att verkligen lyckas behöver du vara prestigelös och ha ett starkt engagemang och stort eget driv samt en god teknisk förståelse. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm (Resor förekommer i tjänsten) Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Bravura Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons